Quote from Rasmus Olsson on 1 June 2009, 22:56Kan man ha gröten i camelbacken?
Kan man ha gröten i camelbacken?
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 23:06Jepp, Camelbak säljer en slagpump med halvtumsslang för gröten (#) 😉
Jepp, Camelbak säljer en slagpump med halvtumsslang för gröten (#) 😉
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 23:41Anders, intressant teoretisk fråga. Kör jag långa lugna pass så brukar just den strategin funka, men när jag kör hårt (vilket jag alltid gör på VR) så skulle det gå åt pipsvängen direkt. Tror att de främsta anledningarna är:
- behöver energin kontinurelig
Anders, intressant teoretisk fråga. Kör jag långa lugna pass så brukar just den strategin funka, men när jag kör hårt (vilket jag alltid gör på VR) så skulle det gå åt pipsvängen direkt. Tror att de främsta anledningarna är:
- behöver energin kontinurelig
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 07:18Enervit innehåller väl mycket fruktsocker som ju inte är världens snabbaste kolhydrat med baktanke antar jag att sockerkicken inte ska bli så explosiv och snabbt övergående
Enervit innehåller väl mycket fruktsocker som ju inte är världens snabbaste kolhydrat med baktanke antar jag att sockerkicken inte ska bli så explosiv och snabbt övergående
Quote from ellen olsson on 2 June 2009, 07:20Fruktos är å andra sidan nyckeln till att få kroppen att ta upp lite mer kolhydrater än 60g/h. Det ger dock inte mer än ca 10g extra per timme så effekten är inget att ta hänsyn till om man inte håller på väldigt länge.
Fruktos är å andra sidan nyckeln till att få kroppen att ta upp lite mer kolhydrater än 60g/h. Det ger dock inte mer än ca 10g extra per timme så effekten är inget att ta hänsyn till om man inte håller på väldigt länge.
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 07:25personligen blir jag väldigt hungrig av att köra bara på Enervit eller nåt annat märke i långlopp och kroppen bara skriker efter nåt med substans vilket då normalt blir ett par tre snabba bullar i nån depå
personligen blir jag väldigt hungrig av att köra bara på Enervit eller nåt annat märke i långlopp och kroppen bara skriker efter nåt med substans vilket då normalt blir ett par tre snabba bullar i nån depå
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 08:53kör man långt så är det "skräpmat" som gäller tunnbröd rullar med feta korvar räksallad, coca cola, pommes frits osv. Det viktigaste är inte vad man äter utan att man äter(t+).
För vättern har man energi i kroppen för att ta sig runt, käket behövs bara
kör man långt så är det "skräpmat" som gäller tunnbröd rullar med feta korvar räksallad, coca cola, pommes frits osv. Det viktigaste är inte vad man äter utan att man äter(t+).
För vättern har man energi i kroppen för att ta sig runt, käket behövs bara
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 10:14Linus, min erfarenhet är som din. Är man vältränad och kör långa lopp (mer än ett par timmar) ligger man på en nivå där det mesta av energin kommer från (den väl trimmade) fettförbränningen, och den kan man toppa med långsamma kalorier som håller magen på
Linus, min erfarenhet är som din. Är man vältränad och kör långa lopp (mer än ett par timmar) ligger man på en nivå där det mesta av energin kommer från (den väl trimmade) fettförbränningen, och den kan man toppa med långsamma kalorier som håller magen på
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 10:15Drickyoghurt, bananer, några bullar, ett par ostmackor, nån kaffe på slutet ...
Drickyoghurt, bananer, några bullar, ett par ostmackor, nån kaffe på slutet ...
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 10:19Är det inte knepigt med kaffekokare på hojen under tävlingar?
Är det inte knepigt med kaffekokare på hojen under tävlingar?