Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 10:26David P ; en näve nescafe som sköljs ner med sportdryck(t+)
David P ; en näve nescafe som sköljs ner med sportdryck(t+)
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 10:38efter att ha sett deltagare i Vätternrundan trycka i sig Vitargo i massor innan loppet och sen leva på kolhydrater och vatten under loppet med resultat under 8 timmar så tvivlar jag lite på resonemanget om vältränade fettförbränningsmaskiner och långsamma
efter att ha sett deltagare i Vätternrundan trycka i sig Vitargo i massor innan loppet och sen leva på kolhydrater och vatten under loppet med resultat under 8 timmar så tvivlar jag lite på resonemanget om vältränade fettförbränningsmaskiner och långsamma
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 14:42Går säkert jättebra för många att köra på enbart sportdryck o sportkakor även längre lopp!
Men för oss som får mag-paj efter ett par timmar på sportdryck är det inget alternativ. O ligger man inte på mjölksyratröskeln i tio timmar behöver man inte heller
Går säkert jättebra för många att köra på enbart sportdryck o sportkakor även längre lopp!
Men för oss som får mag-paj efter ett par timmar på sportdryck är det inget alternativ. O ligger man inte på mjölksyratröskeln i tio timmar behöver man inte heller
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 14:50Det är en bra bok, men för mig som inte har naturvetenskaplig bakgrund kan den i vissa fall vara lite överkurs.
Det är en bra bok, men för mig som inte har naturvetenskaplig bakgrund kan den i vissa fall vara lite överkurs.
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 21:18För mig har det funkat bäst att äta lite och ofta av bars de första 15 milen, sen går jag in på gel och sista biten liquid. Jag får ibland krampkänningar som jag motverkar med GT-tabletter ca 1/h. Lycka till 🙂
För mig har det funkat bäst att äta lite och ofta av bars de första 15 milen, sen går jag in på gel och sista biten liquid. Jag får ibland krampkänningar som jag motverkar med GT-tabletter ca 1/h. Lycka till 🙂