Quote from Guest on 19 May 2012, 13:58Vad ska man äta under träning och lopp för att få energitillskott?duger gamla hederliga dextro energy eller är det geltuber som gäller eller annat tex tabletter att stoppa i vattenflaska,tacksam för tips/Micke
Vad ska man äta under träning och lopp för att få energitillskott?duger gamla hederliga dextro energy eller är det geltuber som gäller eller annat tex tabletter att stoppa i vattenflaska,tacksam för tips/Micke
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 14:08Under träning tar jag banan, billiga bullar eller Twix (löjligt billigt istorpack på Ikea) om jag behöver kalorier. Är det dricka o inte bara vatten brukar jag blanda lite juicekoncentrat socker o salt med vatten.
Under träning tar jag banan, billiga bullar eller Twix (löjligt billigt istorpack på Ikea) om jag behöver kalorier. Är det dricka o inte bara vatten brukar jag blanda lite juicekoncentrat socker o salt med vatten.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 14:44Vatten fungerar bra och sedan någon mazarin som energitillskott. Ibland kan några torkade aprikoser slinka med.
Vatten fungerar bra och sedan någon mazarin som energitillskott. Ibland kan några torkade aprikoser slinka med.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 15:26hur mycket salt och socker för att det inte ska bli äckligt?är det bättre än sportdrycker och sånt?
hur mycket salt och socker för att det inte ska bli äckligt?är det bättre än sportdrycker och sånt?
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 17:48Googla "gör din egen sportdryck". Finns massa funbeat-trådar bl.a. i ämnet.
Googla "gör din egen sportdryck". Finns massa funbeat-trådar bl.a. i ämnet.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 21:23Brukar skopa ner lite dextro pulver i flaskan+lite limejuice, billigt och bra, tror jag.
Brukar skopa ner lite dextro pulver i flaskan+lite limejuice, billigt och bra, tror jag.
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 07:21Vatten är det enda man behöver så länge rundan inte överstiger 3timmar. om du äter vanlig mat så räcker det alldeles utmärkt. om du går in i väggen så tränar du antingen för hårt eller har dåligt fettförbränning..
Vatten är det enda man behöver så länge rundan inte överstiger 3timmar. om du äter vanlig mat så räcker det alldeles utmärkt. om du går in i väggen så tränar du antingen för hårt eller har dåligt fettförbränning..
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 08:00Vitargo sportdryck (t+)
Och träna på att dricka sportdryck under ansträngning så att din mage kan hantera det (inte samma sak för magen som att jobba under "vila"). Kan därför behövas även under kortare rundor (mindre än tre timmar).
Vitargo sportdryck (t+)
Och träna på att dricka sportdryck under ansträngning så att din mage kan hantera det (inte samma sak för magen som att jobba under "vila"). Kan därför behövas även under kortare rundor (mindre än tre timmar).
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 14:27på en distans runda, så är det fettförbränningen som är målet. och den kan du inte optimera om du stoppar i dig socker hela tiden!
på en distans runda, så är det fettförbränningen som är målet. och den kan du inte optimera om du stoppar i dig socker hela tiden!
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 15:003 timmar utan tillskott utöver vatten är nog inget för en nybörjare.
Räkna 1,5 timme max på vatten, sen behöver du fylla på med nånting, banan, sockerkaka, gel, sportdryck eller liknande. (Om du inte kör väldigt lugnt på låg puls, då kan de funka med ba
3 timmar utan tillskott utöver vatten är nog inget för en nybörjare.
Räkna 1,5 timme max på vatten, sen behöver du fylla på med nånting, banan, sockerkaka, gel, sportdryck eller liknande. (Om du inte kör väldigt lugnt på låg puls, då kan de funka med ba