Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEnergitillskott
You need to log in to create posts and topics.

"Det här med att äta och dricka under lopp är väldigt överdrivet. Träna utan så klarar du dig bättre när det gäller."

Alternativ formulering:

Det här med att äta och dricka under lopp är väldigt individuellt. Testa med resp utan så vet du vad som funger

Gazzah: Jag vet inte hur pass bra jag är på att förbränna fett. När jag kollade upp träning för fettförbränning förstod jag det som det är en färskvara - den sjunker snabbt om man inte tränar specifikt för det åtminstone ett pass var till varannan vecka.

Petter: Jag var mest nyfiken för alla verka veta just hur mycket kolhydrater går åt, men ingen någonsin nämna hur mycket fett. Endast att det går att träna kroppen till att använda mer fett.
Jag personligen tror inte att det går att påverka kroppens använ

"Vad ska man äta under träning och lopp för att få energitillskott?"

Är det en inte-fråga eller vad är det? Det finns inga svar. Men OK här är lite förslag då:

Förrförra helgen var det tävling, åt 4 PowerBar-gels, 4 PowerBars (220kcal/st), 1 rulle risgr

Att dricka och hur mycket beror väl på hur mycket man svettas vilket i sig beror på ansträngningsgrad, temperatur e.t.c. Jag dricker när jag är törstig och det fungerar utmärkt men det kan gå åt snabbt om det är varmt. Blandar lite fruktsocker och salt i