Quote from Guest on 20 April 2010, 21:00Nu är jag allt annat än normal så det kanske bara gäller mig.
Alltnog hamnade jag i ett lopp som höll på "non-stop" i 10 dygn.
Det var väl varmt 1:a 5 dygnen, sedan regnade det mer eller mindre i 2 dygn så gräsrundan blev mest lera.
Servicen bestod i f
Nu är jag allt annat än normal så det kanske bara gäller mig.
Alltnog hamnade jag i ett lopp som höll på "non-stop" i 10 dygn.
Det var väl varmt 1:a 5 dygnen, sedan regnade det mer eller mindre i 2 dygn så gräsrundan blev mest lera.
Servicen bestod i f
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 21:10Men va faan K-G....det där låter ju som rena Julmiddagen uppe i Månkarbo vet ja...??!!
Ejderns Kaviar....finns det någon godare??
Findus ÄKTA Majonnäs...finns det någon annan...(Lättmajonnäs..hahaha)
Slotts Skånska Senap...bodde länge i Uppsala...kultgre
Men va faan K-G....det där låter ju som rena Julmiddagen uppe i Månkarbo vet ja...??!!
Ejderns Kaviar....finns det någon godare??
Findus ÄKTA Majonnäs...finns det någon annan...(Lättmajonnäs..hahaha)
Slotts Skånska Senap...bodde länge i Uppsala...kultgre
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 07:40Kjell.
Ölen höll 4.6 eller var det 4.8%.Vad jag mer och mer undrar över ( vad gäller det vi stoppar in i munnen - biten. Undrar nog över väl mycket!!!!! ) är:
Vad är så bra med:
1. "kemiskt" tillverkade produkter.
2. Borttagande av bästa biten. Dessa
Kjell.
Ölen höll 4.6 eller var det 4.8%.
Vad jag mer och mer undrar över ( vad gäller det vi stoppar in i munnen - biten. Undrar nog över väl mycket!!!!! ) är:
Vad är så bra med:
1. "kemiskt" tillverkade produkter.
2. Borttagande av bästa biten. Dessa
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 08:56Som alltid är jag skeptisk till mycket.
Jag läste om ett test där man lät idrottsutövare skölja munnen med sportdryck, men inte svälja den. Det gav samma effekt!
Sedan hittade jag:
Sports drinks cause more gastrointestinal complaints than water during
Som alltid är jag skeptisk till mycket.
Jag läste om ett test där man lät idrottsutövare skölja munnen med sportdryck, men inte svälja den. Det gav samma effekt!
Sedan hittade jag:
Sports drinks cause more gastrointestinal complaints than water during
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 09:09Jo, det sägs ju att sportdryck har mer mental effekt för de som tror på den än fysisk.
Räknade på det och 1,5 dl sportdryck ger ungefär 1 min energi på ett halvmaran lopp... bara det gör att man inser att det är ganska meningslöst med sportdryck.
Läser en
Jo, det sägs ju att sportdryck har mer mental effekt för de som tror på den än fysisk.
Räknade på det och 1,5 dl sportdryck ger ungefär 1 min energi på ett halvmaran lopp... bara det gör att man inser att det är ganska meningslöst med sportdryck.
Läser en
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 09:15Hemmagjort energislem av gin & sirap???
Eller ska man kanske utesluta den söta & sliskiga tillsatsen? 😀
Hemmagjort energislem av gin & sirap???
Eller ska man kanske utesluta den söta & sliskiga tillsatsen? 😀
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 09:19K-G är inne på något som jag funderat länge över. Varför ska man under loppet stoppa i sig äckliga konstgjorda saker med ger snabb energi, går det inte lika bra att lite i förväg stoppa i sig vanliga saker som ger lite långsammare energi?
K-G är inne på något som jag funderat länge över. Varför ska man under loppet stoppa i sig äckliga konstgjorda saker med ger snabb energi, går det inte lika bra att lite i förväg stoppa i sig vanliga saker som ger lite långsammare energi?
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 09:40Anders, precis min tanke och syfte med energikakorna. Tanken är ju att man vill småknapra detta från sista måltiden innan loppet och till start. Bibehålla glykogen nivån. Om förbrukningen är konstant så gör man ju av med minst 250 kcal glykogen/fett under
Anders, precis min tanke och syfte med energikakorna. Tanken är ju att man vill småknapra detta från sista måltiden innan loppet och till start. Bibehålla glykogen nivån. Om förbrukningen är konstant så gör man ju av med minst 250 kcal glykogen/fett under
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 10:11Magen.
Tror att t.o.m. dagens barn får en allsidig mat baserad på husmanskost.
Så vi växer upp med viss matkultur.
Sedan läser vi fantastiska uppfinningar som skall ge oss fantastiska resultat.
Tror ej våra magar gillar alla dessa förändringar.
Jag h
Magen.
Tror att t.o.m. dagens barn får en allsidig mat baserad på husmanskost.
Så vi växer upp med viss matkultur.
Sedan läser vi fantastiska uppfinningar som skall ge oss fantastiska resultat.
Tror ej våra magar gillar alla dessa förändringar.
Jag h
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 11:03Intressant ämne. Ang energidryck så har jag en erfarenhet från en ultra (2003) som det serverades Fun light citrus som "sportdryck". Tyckte att det började gå väldigt tungt vid ca maran avklarad då jag upptäckte vid en station vilken dryck det var vi fick
Intressant ämne. Ang energidryck så har jag en erfarenhet från en ultra (2003) som det serverades Fun light citrus som "sportdryck". Tyckte att det började gå väldigt tungt vid ca maran avklarad då jag upptäckte vid en station vilken dryck det var vi fick