Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonEnklare att simma med våtdräkt
You need to log in to create posts and topics.

Jag köpte för ett par veckor sedan en våtdräkt från England på tips från Fredrik G.
I lördags var vi i simhallen med kajakerna och försökte lära oss eskimåsväng (vilket var stört omöjligt) och då testade jag våtdräkten också.

Jag blev förvånad över att

Crawl: Ja, det är en märkbar fördel
Bröstsim: Det är nog mest en nackdel då det blir svårt att få till kraftiga bentag.

Har också beställt våtdräkt från england (orca s2), den kom i morse 😀
På tal om varmt, bor i umeå så här har isen inte tinat än. Någon erfaren som vet hur bra isoleringen fungerar på en sådan våtdräkt? Alltså hur kallt vatten går det att simma i utan at

Jag tränade eskimosvängar med en kajak i över en timme i sex gradigt vatten både lördag och söndag. Enda gången jag frös var en gång då mössan trillade av (H)
Hade neoprensockar, vanliga frotteliknande handskar och nån akrylaktig luva. Efter träningen på

Det kanske blir lite kallare att simma då man är i vattnet hela tiden.. Men då kanske jag inte behöver vänta alltför länge efter att isen har tinat ändå! 🙂

Per,

det låter som jag borde fixa neoprensockar och bra handskar. Var har du köpt det?

Sedan emottages med tacksamhet lite tips om hur man gör eskimåsvängar. Försökte i lördags, men jag kom bara halva vägen... (men det kan vi ta off-line, har ju inte pr

Det är den första halvan som är lätt ...

Dagens bubblare!

Finns en tråd om eskimorundor i gruppen paddling som jag startade efter helgens strapatser.

Neoprensockarna köpte jag i en cyekelbutik i Huddinge för ett par år sen. Använde dem när jag cyklade MTB på vinter och höst när det var blött ute.
Handskarna var

Om man bor i stockholm: Det finns en dykaffär på sveavägen nånstans i närheten av handelshögskolan. Jag har inte varit där själv men dom har nog det mesta man behöver...