Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonEnklare att simma med våtdräkt
You need to log in to create posts and topics.

Det är nog bäst att jag skaffar en huva, om jag ska vänta tills det är femton grader i vattnet blir det väl i juli nån gång 😉 Händer och fötter är allt som oftast kalla ändå så de får klara sig.. Ska nog testa med huva när vattnet börjar smyga sig en bit

Vänta tills det blir 15 grader? MED våtdräkt? 😉 Det ska väl ändå inte vara nödvändigt. Är det inte lite av poängen med dräkt att man kan simma i kallare utan att frysa. Vid 15 simmar man ju i vanliga badkläder eller hur? 😉

Tro mig, 15 grader är tillräckligt kallt om man simmar ett par kilometer i öppet vatten. 🙂

Jag kan vara beredd att tro dig. Jag har simmat en sprint i 14 grader utan våtdräkt... fort gick det i alla fall!

Väsbys egna Pingvin 😉

Marika, det kan väl inte varit på tävling - då är det ju aldrig tillåtet att simma utan våtdräkt i den temperaturen...väl?

Vansbrosimmet får man i alla fall simma utan våtdräkt i 16 grader...

Vansbro-simmet är inte en triathlon-tävling!

Nä, men det är simning. Vad jag vet är det bara långdistanstävlingar som har våtdräktskrav i triathlon. Men jag är inte så insatt i det. Jag skulle alltid välja våtdräkt när det är tillåtet.

Där klarade du dig precis 🙂 Kollade upp reglerna:
"...Särskilda regler kring vattentemperatur, våtdräkt måste bäras vid kallare än 16..." C.