Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 12:57Nope, egentligen inte. Vid 13 ska simningen bytas ut mot löpning.
Tror det är våtdräktstvång vid 17 och beroende på distans börjar förbud vid 21. (är inte 100 % säker på allt men det är ungefär som det står i regelverket)
Nope, egentligen inte. Vid 13 ska simningen bytas ut mot löpning.
Tror det är våtdräktstvång vid 17 och beroende på distans börjar förbud vid 21. (är inte 100 % säker på allt men det är ungefär som det står i regelverket)
Quote from antti5303@gmail.com on 23 April 2008, 13:06Kalmar hade i alla fall våtdräktstvång på IM-distansen oavsett temperatur när jag var med.
Kalmar hade i alla fall våtdräktstvång på IM-distansen oavsett temperatur när jag var med.
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 13:11Våtdräkt får inte bäras enligt följande
2000 meter eller kortare 21,0 grader
2000-2999 meter 22,0 grader
3000 meter eller längre 23,0 graderCiterat från reglerna på triathlonförbundets hemsida.
Våtdräkt får inte bäras enligt följande
2000 meter eller kortare 21,0 grader
2000-2999 meter 22,0 grader
3000 meter eller längre 23,0 grader
Citerat från reglerna på triathlonförbundets hemsida.
Quote from Jonas Täng on 23 April 2008, 13:20Kalmar har fortfarande våtdräktstvång på långa distansen. Stockholm Triathlon har samma regel.
Kalmar har fortfarande våtdräktstvång på långa distansen. Stockholm Triathlon har samma regel.
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 13:30Misstänker att det inte gäller SM-klassen för där borde väl förbundets regler gälla? Om man tänker rent paragrafryttarmässigt.
Hoppas de kommer att ge någon klarhet i detta längre fram.
Misstänker att det inte gäller SM-klassen för där borde väl förbundets regler gälla? Om man tänker rent paragrafryttarmässigt.
Hoppas de kommer att ge någon klarhet i detta längre fram.
Quote from Jonas Täng on 23 April 2008, 13:37Ja, det är lite tvetydigt eftersom man både hänvisar till förbundets regler OCH säger att våtdräkt kommer att vara obligatoriskt. Men... egentligen... hur många i SM-klass tror du skulle komma att välja att simma utan ifall det var tillåtet? Jag hoppar _i
Ja, det är lite tvetydigt eftersom man både hänvisar till förbundets regler OCH säger att våtdräkt kommer att vara obligatoriskt. Men... egentligen... hur många i SM-klass tror du skulle komma att välja att simma utan ifall det var tillåtet? Jag hoppar _i
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 13:51Tror att en sådan som inte tappar så mycket kan begära mätning och kräva en tävling utan för att tjäna på en som inte alls simmar lika bra utan våtdräkt. Sånt tjuv & rackarspel.
Tror att en sådan som inte tappar så mycket kan begära mätning och kräva en tävling utan för att tjäna på en som inte alls simmar lika bra utan våtdräkt. Sånt tjuv & rackarspel.
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 15:22Då ska de springa i simfötter om det skall kallas triathlontävling!
Då ska de springa i simfötter om det skall kallas triathlontävling!
Quote from Elias Engqvist on 23 April 2008, 16:31Niclas: "Våtdräkt får inte bäras enligt följande" - men nu var det när den MÅSTE användas som diskuterades - och jag citerade "Sammanfattat Reglemente" (http://www.svensktriathlon.org/files/%7BB1531AB2-A79F-4FC7-A373-C52FB711EC3E%7D.pdf) Var får ni allt i
Niclas: "Våtdräkt får inte bäras enligt följande" - men nu var det när den MÅSTE användas som diskuterades - och jag citerade "Sammanfattat Reglemente" (http://www.svensktriathlon.org/files/%7BB1531AB2-A79F-4FC7-A373-C52FB711EC3E%7D.pdf) Var får ni allt i
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 16:37Får man ha snorkel?
Får man ha snorkel?