Quote from Guest on 29 October 2010, 12:16Jag springer ungefär tre gånger i veckan och går på ett eller två jympapass, oftast styrkemedel. Med tre småbarn blir det som ni förstår inte så jättemycket tid över sen för att hänga på gymmet, så jag måste vara tidseffektiv... (H)
Om jag bara har tjugo
Jag springer ungefär tre gånger i veckan och går på ett eller två jympapass, oftast styrkemedel. Med tre småbarn blir det som ni förstår inte så jättemycket tid över sen för att hänga på gymmet, så jag måste vara tidseffektiv... (H)
Om jag bara har tjugo
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 12:26Bra tråd (t+)
Excentriska tåhävningar 3*20 & dessutom 3 ggr/dag är aldrig fel
Bra tråd (t+)
Excentriska tåhävningar 3*20 & dessutom 3 ggr/dag är aldrig fel
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 12:29Hemma hade jag kört plankan för att stärka core.
På gymmet hade jag kört knäböj, marklyft, bänkpress, axelpress (gärna stående) och chins/pull up. Då lär du stärka upp de flesta musklerna i kroppen.Sen kan du köra backträning när du springer för att stä
Hemma hade jag kört plankan för att stärka core.
På gymmet hade jag kört knäböj, marklyft, bänkpress, axelpress (gärna stående) och chins/pull up. Då lär du stärka upp de flesta musklerna i kroppen.
Sen kan du köra backträning när du springer för att stä
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 13:03Många fokuserar på de stora musklerna på fram och baksida men glömmer de som stabiliserar och tillåter parering i sidled. Musslan har varit fantastisk för att bota mitt onda i höften, och alla former av coreövningar är bra för att undvika snedbelastningar
Många fokuserar på de stora musklerna på fram och baksida men glömmer de som stabiliserar och tillåter parering i sidled. Musslan har varit fantastisk för att bota mitt onda i höften, och alla former av coreövningar är bra för att undvika snedbelastningar
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 13:05Håller med Jens, men byt ut bänkpress mot armhävningar.
Nästa alla dessa övningsar tränar dessutom "coren" som det så fint heter på svenska. 🙂
Håller med Jens, men byt ut bänkpress mot armhävningar.
Nästa alla dessa övningsar tränar dessutom "coren" som det så fint heter på svenska. 🙂
Quote from Elias Engqvist on 29 October 2010, 13:17Pilates-boll är annars ett bra redskap för core-träning iom att den rullar omkring så får alla bukmuskler jobba för att hålla kroppen på plats - tex "armhävningsställning" fast med fötterna uppe på bollen, sträckta vrister (kontakt med bollen är med vrist
Pilates-boll är annars ett bra redskap för core-träning iom att den rullar omkring så får alla bukmuskler jobba för att hålla kroppen på plats - tex "armhävningsställning" fast med fötterna uppe på bollen, sträckta vrister (kontakt med bollen är med vrist
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 13:31Såg ni Sverige Springer i tisdags? Jongleringslöpning med tunga bollar och extratygder på händerna i sub 4-minutersfart kanske kan vara nåt...?
Allvarligt talat var det nåt av det galnaste jag sett. Pojkfan kunde dessutom prata fullständigt ledigt och o
Såg ni Sverige Springer i tisdags? Jongleringslöpning med tunga bollar och extratygder på händerna i sub 4-minutersfart kanske kan vara nåt...?
Allvarligt talat var det nåt av det galnaste jag sett. Pojkfan kunde dessutom prata fullständigt ledigt och o
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 14:191. Enbens knäböj för (framsida) lår (höga reps), 2. Hamstring pushups för baksida lår, 3. Brygga mot vägg för rygg/nacke = hållning (höga reps). (Och naturligtvis: Vadhävningar under hela tandborstningen på kvällen.)
1. Enbens knäböj för (framsida) lår (höga reps), 2. Hamstring pushups för baksida lår, 3. Brygga mot vägg för rygg/nacke = hållning (höga reps). (Och naturligtvis: Vadhävningar under hela tandborstningen på kvällen.)
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 14:23Jag skulle vilja föreslå kettlebells, det ger en grym bra träning för hela kroppen och stärker coremusklerna.
Finns det pass på ditt gym att gå på så är det bra i början för att lära sig tekniken sen är det bara att köpa ett klot och köra hemma. 20-25 min
Jag skulle vilja föreslå kettlebells, det ger en grym bra träning för hela kroppen och stärker coremusklerna.
Finns det pass på ditt gym att gå på så är det bra i början för att lära sig tekniken sen är det bara att köpa ett klot och köra hemma. 20-25 min
Quote from Håkan Öhling on 29 October 2010, 14:30Anders, hur gör man "2. Hamstring pushups för baksida lår "?
Anders, hur gör man "2. Hamstring pushups för baksida lår "?