Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEtt planerat Göteborgsvarv?
You need to log in to create posts and topics.

Men GV med sin trängsel är annorlunda mot alla andra halvmaror.
Jag har med milen på 50 gjort GV på 1:59:xx

Trängseln äter viktiga sekunder!

Jag har seedat in i startgrupp 8, det hjälper inte mot trängsel menar ni? Jag tror inte jag kommer kunna ligga på 50 minuter milen utan mer kanske 52-53 min, det är ju så mycket längre.

Fram till och över andra bron, ca 15 km - spring så att du känner att du har flyt, utan att känna du pressar dig hårt. Sen kan det få börja kännas jobbigt, utförslöpan från bron och den svaga stigning därefter i nästan 2 km upp till Götaplatsen på toppen

Förra året sprang jag i startgrupp nio, där upplevde jag att det var en oerhörd trängsel, helt omöjligt att springa i det tempo jag skulle ha önskat (5min/km var tanken). Det är dock en viktig skillnad mot startgrupp 8 att jag då var bakom "köpegrupperna"

Tack snälla ni för så många bra tips!! kommer ni på något mer är det bara att fortsätta skriva!!:-)

"Men GV med sin trängsel är annorlunda mot alla andra halvmaror.
Jag har med milen på 50 gjort GV på 1:59:xx

Trängseln äter viktiga sekunder! "

Är det så j-a illa med trängsel så skulle inte jag sätta ett tidsmål. Omgivningen (läs trängseln) kan du ju i

Var inställd på att det kan bli svårt att hålla sitt eget tempo på grund av alla människor. Det är min erfarenhet, även från startgrupp 2 och uppåt. En del som är riktigt starka springer förbi på gräsmattor och rundar publiken. Men då är det stor risk att

Jag tänker tvinga mig att gå efter klockan iallafall en bra bit in i loppet. Jag har en tendens att springa på i början och tvingar mig sedan att hålla det tempot. Jag tänker att det ska bli en jobbig men trevlig upplevelse. Har börjat springa några rejäl

Jag skulle säga att det beror på vilka svagheter man har. Du är redan snabb jämfört med ditt mål så jag säger uthållighet i ditt fall. Stort lycka till!!! 🙂

Uthållighet på hårt underlag säger jag då, även om jag förstår din taktik med att platta GV ska kännas enkelt efter kuperade spår. Men det är olika sorters smärta. Leder och ligament tar stryk av asfalt och betong!