Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningExtra batteri till bl a GF305
You need to log in to create posts and topics.

För alla er som behöver lite längre batteritid så kan jag rekommendera Kensingtons Portable Power Pack. Det är ett batteri som laddas via nätet elelr USB och som sen kan ladda upp alla prylar som kan laddas via USB, t ex Garmin ForeRunner, mobiltelefoner

Tack för bra tips!

Tackar för det Sebastian. Precis vad man behöver på långlopp, fjällturer och sånt som kräver längre batterier. Har precis köpt FR405 och den har bara 8 timmar aktiv tid (med nytt batteri...). Kan behöva påfyllning till SUM...

FR405 kan inte laddas med en sån där utan modifiering av anslutningen. Det är ju ingen usb-anslutning på 405an utan man använder "laddklämman" för att ladda via laddningsstiften på undersidan av klockan.

Men kan man verkligen köra 405:an samtidigt som den laddar? Måste jag testa...

Andreas hann visst före med en annan invändning. Men laddklämman i sin tur har ju en USB-anslutning?

Jo det är sant, men med klämman blir det väldigt bökigt att använda den samtidigt. Funderar kring en egen lösning men den är inte riktigt klar än.

Men frågan är om den går ur trainingmode när den laddas. Har tänk testa det två dagar i rad nu men att bara

FR305an är inte helt enkel att använda medan den laddar, men det är ett mindre problem om batteriet håller på att ta slut. Jag fäste som sagt klocka och laddare på axelbandet (på ryggan) och det funkade superbra. Såg förvisso inte displayen så bra, men de

Ska testa om det går att köra och tanka samtidigt ikväll när jag kommer hem. Återkommer med besked.

Sebastian, förutsätter laddning att det som ska laddas kan ta emot via mini-USB/USB ellr räcker det med att det finns normal USB att plugga in i laddaren?

Ok, perfekt.
Har funderat på något eget som man kunde sätta under klockan mot armen på 405an eftersom klämman döljer del av displayen om man nu skulle använda den. Men först måste man ju som sagt se hur det funkar med laddning samtidigt som den loggar trä