Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningExtra batteri till bl a GF305
You need to log in to create posts and topics.

Peter: Allt som kan laddas från USB kan laddas av batteriet. Det som krävs är en kabel med "normal" USB-kontakt i ena ändan. Batteriet laddas via mini-USB. Det medföljer USB-kabel samt nätadapter med kontakter för EU, UK, US och AUS.

Sebastian:
Kanon då är det bara frågan om samtidig laddning/nyttjande av 405:an som behöver ett svar, sen är det bara att åka.

Får se om Andreas hittar något bra sätt att ladda så att inte displayen skyms. Dock är det kanske viktigast att hålla liv i kl

Jo, att hålla klockan vid liv är huvudsaken känns det som. Personligen så överväger jag att sluta springa om klockan slocknar. Jag vet att jag har utvecklat ett starkt beroende till min GF305a, men det kan jag leva med 😉

Skulle förvåna om GF405an inte k

Och sen säger ni i nån annan tråd att batteri-åtgången inte är nåt problem 🙂
Är det här tredje tråden som handlar om Garmin-batterier?

Då jag cyklade i frankrike hade jag nokia-telefon med gps o programmet "Sports Tracker" - en helt förträfflig skärm a

Största anledningen att jag har en GF305a är att jag fick den gratis. Hade Polar s625x innan som jag va störtnöjd med, men är mer nöjd med GF305an.

För normalt bruk räcker det inbyggda batteriet alldeles utmärkt, men om man vill ge sig ut på längre ävent

En fulladdad 305:a håller minst 12 timmar även om den klagar en gång vid 8-9 timmar.

Nja, att skriva minst 12 timmar är nog att ta i. Min 1½ år gamla GF305a gnällde efter ca 8 timmar och gav upp efter 10. Jag tror att den är specad till ca 10 timmar enligt Garmin. GF405 ska enligt Garmin hålla upp till 8 timmar, en av anledningarna till a

Jag har kört 12 timmar skidåkning vintertid med min 305:a utan att den "dött".

En bra variant om man har en forerunner 305 är att bygga en själv enligt följande länk.
Priset blir ett par hundringar och är väldigt lättbyggt.

http://www.jwshale.com/cycling/qr_battery/qr_battery.html

Fredrik: Har du använt pulsbältet då? Har du länk till den aktivitetn på MB?