Quote from Guest on 29 May 2010, 18:09Någon som är som mig som efter ett löparpass känner fruktansvärd hunger?
Efter löparpass skriker min kropp efter mat hela dagen och jag får äta helt tiden. Det är jobbigt. Detta upplevde jag aldrig förra året när jag sprang. Det har kommit senare tiden.
Någon som är som mig som efter ett löparpass känner fruktansvärd hunger?
Efter löparpass skriker min kropp efter mat hela dagen och jag får äta helt tiden. Det är jobbigt. Detta upplevde jag aldrig förra året när jag sprang. Det har kommit senare tiden.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 18:19Du har inte ökat träningsmängden, hastigheten eller distanserna då, så att du helt enkelt _behöver_ mer mat än tidigare?
Själv har jag märkt det motsatta nu när jag ökat i distans och hastighet; jag känner mig smått illamående och är inte alls sugen på n
Du har inte ökat träningsmängden, hastigheten eller distanserna då, så att du helt enkelt _behöver_ mer mat än tidigare?
Själv har jag märkt det motsatta nu när jag ökat i distans och hastighet; jag känner mig smått illamående och är inte alls sugen på n
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 18:22Ökat från nästan ingen löpning till 1 mil 3 ggr/vecka och kroppen skriker efter mat varje gång. I torsdags kväll åt jag två mackor och yoghurt efter. Igår mådde jag fruktansvärt på jobb för jag hade ätit för lite. Kroppen reagerade. Men det kräver kanske
Ökat från nästan ingen löpning till 1 mil 3 ggr/vecka och kroppen skriker efter mat varje gång. I torsdags kväll åt jag två mackor och yoghurt efter. Igår mådde jag fruktansvärt på jobb för jag hade ätit för lite. Kroppen reagerade. Men det kräver kanske
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 18:48Är du rädd för att gå upp i vikt? Annars är det väl inget problem, bara att äta mer om kroppen nu ber om det. Två mackor och yougurt låter inte direkt som någon brakmiddag.
Är du rädd för att gå upp i vikt? Annars är det väl inget problem, bara att äta mer om kroppen nu ber om det. Två mackor och yougurt låter inte direkt som någon brakmiddag.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 18:54På helgen när jag sprungit ett pass kan jag äta en middag bestående av 130 gram fullkornspasta och 2 kycklingar .... en timme senare skriker magen igen 🙂 På vardagarna brukar det bli dubbel havregröt med alla möjliga saker i ... vill ju går ner några kil
På helgen när jag sprungit ett pass kan jag äta en middag bestående av 130 gram fullkornspasta och 2 kycklingar .... en timme senare skriker magen igen 🙂 På vardagarna brukar det bli dubbel havregröt med alla möjliga saker i ... vill ju går ner några kil
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 18:54Ofta är jag jättehungrig efter en löptur och det första jag gör när jag kommit hem är att jag äter någonting och dricker.
Sedan kan jag känna ett större bohov av att äta under den dagen. Då gör jag det.
Det tror jag är ganska normalt. Energi in minus en
Ofta är jag jättehungrig efter en löptur och det första jag gör när jag kommit hem är att jag äter någonting och dricker.
Sedan kan jag känna ett större bohov av att äta under den dagen. Då gör jag det.
Det tror jag är ganska normalt. Energi in minus en
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 20:54Jag tror många hade vunnit på att slänga allt vad vågar heter och kört mer på känslan. Dubbla sträckan du springer och ät dig mätt istället.
Jag utgår dock enbart ifrån en fallstudie av mig själv.
Jag tror många hade vunnit på att slänga allt vad vågar heter och kört mer på känslan. Dubbla sträckan du springer och ät dig mätt istället.
Jag utgår dock enbart ifrån en fallstudie av mig själv.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 21:05Märkligt, men jag tycker att det är precis tvärtom. Efter ett långpass tar det flera timmar innan jag blir hungrig, är bara törstig.
Märkligt, men jag tycker att det är precis tvärtom. Efter ett långpass tar det flera timmar innan jag blir hungrig, är bara törstig.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 22:44Vi är alla olika 🙂 Förra året då jag sprang var jag aldrig hungrig efter ett långpass, men nu är jag jättehungrig när jag har sprungit. Väldigt underligt och som kroppen kan förändras 🙂
Vi är alla olika 🙂 Förra året då jag sprang var jag aldrig hungrig efter ett långpass, men nu är jag jättehungrig när jag har sprungit. Väldigt underligt och som kroppen kan förändras 🙂
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 22:51Själv så behöver jag cykla (har inte kommit så långt med löpningen än så att det blir långpass där) flera långpass om dagen för att kunna äta när jag är hungrig. Känner nämligen bara hunger på morgonen. För att "komma ihåg" att äta under resten av dagen s
Själv så behöver jag cykla (har inte kommit så långt med löpningen än så att det blir långpass där) flera långpass om dagen för att kunna äta när jag är hungrig. Känner nämligen bara hunger på morgonen. För att "komma ihåg" att äta under resten av dagen s