Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningExtrem hunger efter löpning
You need to log in to create posts and topics.

Hur långt ska ett långpass vara för att få hela den frukosten? 🙂

En ny definition på smoothie, det där, David?

För min del var det 27,3km ung.

Så, nu har jag räknat ut att jag måste öka planerade veckodosen med ca 6 km för att få en sådan frukost 1 gång i veckan 🙁
Hum, måste tänka ut nya mål, det lät ju väldigt gott 🙂

Jag kör ofta intervallpass på friskvårdstimmen på jobbet. Typ mellan 11-12... Blir jättehungrig i slutet av passet, men brukar alltid ta en proteindrink i omklädingsrummet. Äter sedan lunch 20-30 minuter senare. Den där proteindrinken minskar hungern och

Märker nu efter löpning kontinuerligt i tre veckor att hungern har minskat en del. Kan det vara att kroppen anpassar sig och använder glykogenlagret bättre?

"Min kropp skriker efter onyttig mat när jag har varit ute och gåjoggat"

Min kropp skriker alltid efter mat. Nyttig eller onyttig kvittar. Det är mängden mat, fett- och kolhydrathalten som räknas (i nämnd ordning). Blir ännu värre om man råkar ha tränat.

Drick några liter röd mjölk om dagen. Funkar skitbra.

Känner igen det där. Har ökat min träningsmängd sista veckan och idag har jag ätit utan avbrott, känns det som.

Jag har minskat något kilo i vikt och kroppen gör väl allt för att behålla varje gram. (mig skulle det inte göra något med tre kg mindre...) :

Jag känner igen det där, men för mig är det hela tiden. Har alltid ätit mycket mat, men efter några veckor med flera pass i veckan känns det som om behovet ökat. Även den här veckan när jag inte tränat. Det är nästan så man börjar känna sig orolig!

Inna