Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Problemet med folk råkar (av olika anledningar) komma i fel ordning och därför ivägen för snabbare löpare som vill fram.

Min lösningen är enkelt.

Man anmäler med en uppskattad tid. Ej startgrupp.
Du får användarnamn och lösenord.
Du kan sedan ändra din

Om vi nu ska ha ordning och reda så bör vi väl diska de som kommer in på under 90% av sin uppskattade tid också! 😉
Det blir lite som att kombinera kortspelet plump med löpning. Dessutom skulle mellantider kunna användas för att se till att folk håller hy

Om man springer snabbare då? Diskad då med eller de man springer om skall d bli diskade för att de springer för långsamt mot den som kommer bakifrån.
Tror att 90% på årets Gbg varv hade blivit diskade med dina regler då snitt tiden lå 10-15 minuter sämre

under 90% medför att dom får springa om en massa folk.

Jag kan också få sådana tankar ibland, men så inser jag att tagit det på för stort allvar... 😉

Utan motivation så kommer en del fortsätta att ställa sig längst. Med onödig trängsel i dom stora loppen.
Ingen jobbig seedning till Varvet eller stress att anmäla sig till Midnattsloppet innan min startgrupp blir full.

Fast i Sverige kan man inte stra

Stockholms halvmara förra året var mitt första långlopp. Jag visste att jag förmodligen hörde hemma i de främsta startgrupperna men eftersom jag inte hade någon tidigare tid så blev det såklart sista stratgrupp. Detta kändes helt rätt även om jag fick kry

Har själv inte haft problemet att jag behövt kryssa bland många löpare. Ofta brukar jag hitta folk som springer i mitt tempo inom de första 5min på en HM eller M. Däremot förstår jag de som står i de långsammare startgrupperna och sedan kanske hamnar läng

Jag tycker det verkar lite som att vi förutsätter att det kan finnas oändligt stora startgrupper, dvs bortser från problematiken med att folk faktiskt skall få plats på banan.
Konceptet med att bli diskad låter visst intressant, men vad säger att inte all

Ett kreativt och konstruktivt förslag Micke, men du glömde straffet. Folk kan ju fuska med detta också och då behövs väl ett STRAFF!