Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 09:59För trängselproblemet är det egentligen inte löparnas sluttid som är det viktigaste utan vilken fart varje löpare har i början av loppet.
Sedan gäller det att hitta ett bra sätt att bygga seedningen på initialfart istället för sluttid. Ett hanteringsmäs
För trängselproblemet är det egentligen inte löparnas sluttid som är det viktigaste utan vilken fart varje löpare har i början av loppet.
Sedan gäller det att hitta ett bra sätt att bygga seedningen på initialfart istället för sluttid. Ett hanteringsmäs
Quote from ellen olsson on 24 August 2010, 10:05Jan: Jag tycker att det systemet fungerade bra på Prinsens Minne i lördags. De jag ställde mig bland höll i princip samma tempo som jag.
Jan: Jag tycker att det systemet fungerade bra på Prinsens Minne i lördags. De jag ställde mig bland höll i princip samma tempo som jag.
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:06Det var något sådant jag föreslog till Midnattsloppet, ja. Attans, då var jag inte först med det heller.
Just en mara brukar nog dra till sig något mer vana och insiktsfulla löpare än Midnattsloppet. Tror jag?
Det var något sådant jag föreslog till Midnattsloppet, ja. Attans, då var jag inte först med det heller.
Just en mara brukar nog dra till sig något mer vana och insiktsfulla löpare än Midnattsloppet. Tror jag?
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:17Magnus: Tror du? 20 000 löpare ställer sig på startlinjen till Stockholm Marathon och alla är insiktsfulla och rutinerade? Om det vore så väl 🙂
Möjligen är andelen insiktsfulla hög i t ex Växjö marathon med sina cirka 300 återfallslöpare, men inte i de
Magnus: Tror du? 20 000 löpare ställer sig på startlinjen till Stockholm Marathon och alla är insiktsfulla och rutinerade? Om det vore så väl 🙂
Möjligen är andelen insiktsfulla hög i t ex Växjö marathon med sina cirka 300 återfallslöpare, men inte i de
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:18Skrev jag "alla"? Nej, det gjorde jag inte.
Skrev jag "alla"? Nej, det gjorde jag inte.
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:21Inte ens "något mer", eller "aningen fler" stämmer, tycker jag. Snarare tvärt om nu när det är mode att springa, för då ska varenda en som kan snöra på sig ett par skor springa de stora loppen. Andelen engångslöpare (förstagångslöpare kanske de kallas, me
Inte ens "något mer", eller "aningen fler" stämmer, tycker jag. Snarare tvärt om nu när det är mode att springa, för då ska varenda en som kan snöra på sig ett par skor springa de stora loppen. Andelen engångslöpare (förstagångslöpare kanske de kallas, me
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:23Jag tror den är högre i Midnattsloppet.
Jag tror den är högre i Midnattsloppet.
Quote from Jonny Persson on 24 August 2010, 10:28Det tror jag med Magnus. Just på ML är det många företag där det är ett gäng som springer det och där vissa inte tränar en meter innan. Känner flera i den kategorin. Till en mara tränar faktiskt de flesta.
Själv har jag aldrig upplevt något direkt proble
Det tror jag med Magnus. Just på ML är det många företag där det är ett gäng som springer det och där vissa inte tränar en meter innan. Känner flera i den kategorin. Till en mara tränar faktiskt de flesta.
Själv har jag aldrig upplevt något direkt proble
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:31Vill man delta i ett lopp med riktigt hög andel erfarna löpare ska man söka sig till de mindre loppen.
Midnattsloppet, Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon är bara att glömma på en gång, de stora kända loppen är de som drar till sig dem du vill undvik
Vill man delta i ett lopp med riktigt hög andel erfarna löpare ska man söka sig till de mindre loppen.
Midnattsloppet, Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon är bara att glömma på en gång, de stora kända loppen är de som drar till sig dem du vill undvik
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:35Ett problem som midnattsloppet hade i år var att det var ovanligt stort tryck på anmälningarna. Jag som anmälde mig i april kunde inte välja något snabbare än startgrupp 4 (55-60 min). Jag tror många förstagångslöpare valde snabba startgrupper trots infor
Ett problem som midnattsloppet hade i år var att det var ovanligt stort tryck på anmälningarna. Jag som anmälde mig i april kunde inte välja något snabbare än startgrupp 4 (55-60 min). Jag tror många förstagångslöpare valde snabba startgrupper trots infor