Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:43Är inte löpningen en del av festen, att kunna springa och göra ett bra resultat? Vad är det som är så festligt med att jogga(*) 21 km tillsammans med 30 tusen andra?
Festligt är att göra sitt bästa, och ha möjlighet till det, tillsammans med andra.
(*)
Är inte löpningen en del av festen, att kunna springa och göra ett bra resultat? Vad är det som är så festligt med att jogga(*) 21 km tillsammans med 30 tusen andra?
Festligt är att göra sitt bästa, och ha möjlighet till det, tillsammans med andra.
(*)
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:45Trots att jag startar långt bak i alla lopp jag anmäler mig till känner jag inte igen beskrivningen att det skulle vara så trångt att man inte efter några kilometer kan löpa på utan att sick-sacka.
Så frågan är vem som hamnat i fel grupper då, den som k
Trots att jag startar långt bak i alla lopp jag anmäler mig till känner jag inte igen beskrivningen att det skulle vara så trångt att man inte efter några kilometer kan löpa på utan att sick-sacka.
Så frågan är vem som hamnat i fel grupper då, den som k
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:47Victorialoppet i Borgholm hade just det systemet med uppskattade sluttider i startfållan. Förhållandevis få trängselproblem och funkade bra. OBS! Litet lopp men även tidvis smalare passage än i ett större lopp. Så problemen hade antagligen uppstått utan d
Victorialoppet i Borgholm hade just det systemet med uppskattade sluttider i startfållan. Förhållandevis få trängselproblem och funkade bra. OBS! Litet lopp men även tidvis smalare passage än i ett större lopp. Så problemen hade antagligen uppstått utan d
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:52Jag var anmäld till grupp 4 i Midnattsloppet och i normala fall är det inga som helst problem för mig.
I år har jag haft väldig otur med hälsan och vågade helt enkelt inte göra annat än att jogga runt eftersom jag avslutade en antibiotikakur samma dag so
Jag var anmäld till grupp 4 i Midnattsloppet och i normala fall är det inga som helst problem för mig.
I år har jag haft väldig otur med hälsan och vågade helt enkelt inte göra annat än att jogga runt eftersom jag avslutade en antibiotikakur samma dag so
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:57Jag hade startnummer 9000 någonting på midnattsloppet, några minuter innan jag var framme ropade speakern ut att 4000 hade kommit imål. Hur många tusen sprang jag om?
Det tog 300m innan jag var ikapp föregående startgrupp, och 2km innan folk började gå.
Jag hade startnummer 9000 någonting på midnattsloppet, några minuter innan jag var framme ropade speakern ut att 4000 hade kommit imål. Hur många tusen sprang jag om?
Det tog 300m innan jag var ikapp föregående startgrupp, och 2km innan folk började gå.
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 11:01I mitt fall var min egentliga startgrupp fulltecknad och fick helt enkelt rätta mig in i ledet.
T.ex så av 2886 i startlistan i Startgrupp 1A+B+C så var det bara 630 st som var snabbare än 45 min. Deras Startgrupper var sub 40. Hade hälften av dom hamnat
I mitt fall var min egentliga startgrupp fulltecknad och fick helt enkelt rätta mig in i ledet.
T.ex så av 2886 i startlistan i Startgrupp 1A+B+C så var det bara 630 st som var snabbare än 45 min. Deras Startgrupper var sub 40. Hade hälften av dom hamnat
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 11:12Hur såg du hur många som var snabbare än 45 min?
Hur såg du hur många som var snabbare än 45 min?
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 11:14Snart är det Finnkampen och de har också ett millopp.
Snart är det Finnkampen och de har också ett millopp.
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 11:14Magnus, Startlista+resultatlista+Excel
Magnus, Startlista+resultatlista+Excel
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 11:44Hej,
Om resultatlistorna kompletterades med en kolumn som visade hur många placeringar man tagit/tappat så tror jag att i alla fall en del tävlingsskallar skulle bli nöjdare. Dessutom skulle det nog få en viss självreglerande funktion (man vill ju inte
Hej,
Om resultatlistorna kompletterades med en kolumn som visade hur många placeringar man tagit/tappat så tror jag att i alla fall en del tävlingsskallar skulle bli nöjdare. Dessutom skulle det nog få en viss självreglerande funktion (man vill ju inte