Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fuska med tider för seeding? Ska inte vara ett problem för arrangören att kolla upp en tid man försöker seeda sig med. Tror det är väldigt få lopp där resultaten inte ligger på internet. Lite kan väl arrangörerna få jobba för de pengar vi kastar på dem?

Tror inte att arrangörerna gör det. And frankly my dear, I don´t give a damn.

Så om man får kramp på maran och linkar in på 30 minuter sämre tid än man hade hoppats på blir man diskad? Kul...

Den som får löparmage och måste stå i bajamajakön även om den är kort under själva loppet, blir också diskad? Rättvist.

Är detta verkligen

Äntligen någon som hajar! Tack Annica, du är efterlängtad. (H:)

Tack Håkan, det är alltid trevligt att få ett sådant bemötande 😀

Annica: För mig som fått starta rätt så långt fram är det inga problem. Kan däremot se att det är problem för någon som startar långt bak och jagar en tid. Däremot tror jag det bara är positivt för motionärer att bromsas i början (som jag redan sagt), så

Jag startar långt bak i alla lopp jag ställer upp i och har svårt att se problemet, för det är ju precis som du säger bara nyttigt att tvingas lugna ner sig lite i starten. Diska folk för att de har en dålig dag, otur, underskattat banan eller överskattat

Kanske skulle det kunna hjälpa om det enkelt gick att byta startgrupp. Många är väl inte i den form de planerat för vid anmälan alternativt när de seedat in sig flera månader/år tidigare. Det är ju varken kul att springa där det går för fort eller för lån

"Däremot förstår jag de som står i de långsammare startgrupperna och sedan kanske hamnar längst bak i dem."
Man kommer snabbt ifatt dom som är långsamma i tidigare startgrupp i Lidingöloppet.

"I mindre tävlingar blir ju dessa saker aldrig några problem.

Vad är ett "mindre lopp"?