Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFå tjejer som cyklar?
You need to log in to create posts and topics.

Läser Mia Törnbloms Självkänsla nu! ??????

(L)

Snarare vanligt folkvett.

> Fast jag hör inte till jävlaranamma-tjejerna och det är väl synd om bara de lockas till vissa motionsformer bara för att *språket*, målen och andan i första hand är tradionellt manliga? Jag tycker man ska kunna vara både modig eller mesig som tjej och s

Håller med Silivia! Man måste på något vis våga ta plats och framförallt prova att fara dit, har man inte varit där vet man inte heller inte.

Jag kom iväg efter mkt om och men på en träning med cykelklubben här, nu var det iof tjejträning, men samtidigt

Tror ni ska försöka att inte fokusera på _mig_ utan se vad jag säger som _en_ förklaring till varför många tjejer inte fångas av cykling. Jag har ju redan fångats av det, eller hur? 🙂

Att ha en enda fartgrupp med 28 km/h i snitt kan avskräcka. Istället

En klunga som snittar 28 km/h motsvarar inte i ansträngning en enskild individ som snittar 28 km/h. Även en kille med hyfsad grundkondis kan mycket väl snitta lägre än 28 km/h när han är ute på egen hand. Tror inte att en annons om en träningsgrupp med sn

Cykelkillar ÄR snyggare i lycra och lämnar inget åt slumpen eller fantasin.
Om sedan man blir trött och avhängd innebär bara att man kan bli bättre o hänga med längre nästa gång.

"Att ha en enda fartgrupp med 28 km/h i snitt kan avskräcka. Istället borde de kunna skriva att *vi brukar cykla 28 km/h i snitt men anpassar oss efter gruppen eller delar in oss i mindre grupper om behov finns*."

Är inte det underförstått? Vad är syftet

När täten kör fort så blir det ofta smågrupper på ett pärlband efter täten.

Cykelkillar rakar benen och klär sig i tights och blöja. Det är sånt man får lära sig att blunda för...