Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFör gammal?
You need to log in to create posts and topics.

Funderat på att springa två maraton nästa år. Ett i maj här i närheten och kanske Berlin Marathon på hösten. Berättar om mina planer för maken som tycker "Du gör ju som du vill men du är faktiskt inte 20 år längre. Två maraton på ett år är för mycket för

Två maror per år tycker jag är rätt lagom och det fixar du utan problem om du förbereder dig.

Jag är 50+ och har sprungit tre stycken maror i sommar. Jag funderar nu på ett till i oktober, om det är bra eller dåligt vet jag ej!?

Att sluta göra saker "för att man blivit för gammal" accelererar åldrandet.

Min mamma kör maraton och hon är många år äldre än du (fast hon själv skulle säkert säga att ni är nästa jämngamla ;)). Ska springa Stockholm Marathon med henne nästa år och är nästan säker på att hon kommer springa om mig. Slutsats: Spring på! Det är du

2 Maror/år funkar! För mig har den svåra biten varit att ladda om mentalt!

För gammal är du nog inte förrän du fyller 99. Jag är 51 och tänkte springa 12 maror nästa år.....som träning inför de ultralopp som jag oxå tänker springa.

Tja. Jag är 74 och har fullföljt 9 ultralopp i år.
Siktar på 12 men det blir det nog inte.

Svenska Marathonsällskapet hade en gång ett max. tal på 6/år. Några struntade i detta.
Rekordantal är 60+ av Lennart Skoog född 1946. Detta gjorde han förra åre

Till skillnad från de här ultragubbarna, som har löptränat hela sitt liv, sprang jag min första och min andra mara förra året. Även om denna satsning kanske började som en 50-årskris klarade jag inte bara av det utan blev också långdistansförälskad på kup

Jag var 400meterslöpare men dåliga knän fick mig att börja om efter 12 års dvala.

Började i mars månad 1982 och i slutet av augusti blev det marathon nr. 1.
De fick bära mig lite hit och dit första 3 dagarna.
1 vecka efter mådde jag mycket bättre än fö