Quote from Guest on 26 April 2009, 07:44Jag älskar att springa till musik! Jag tycker att det driver på. Men jag undrar om man får tävla med MP3 och hörlurar? Jag antar att man inte får det, men jag vill ändå få det bekräftat. 🙂
Jag älskar att springa till musik! Jag tycker att det driver på. Men jag undrar om man får tävla med MP3 och hörlurar? Jag antar att man inte får det, men jag vill ändå få det bekräftat. 🙂
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 07:54Hej Lena..
Jag sprang igår med MP3:an i ett lopp..Såg flertal som gjorde likadant.
Det är bara att köra..vad jag vet.. (hv)
Hej Lena..
Jag sprang igår med MP3:an i ett lopp..Såg flertal som gjorde likadant.
Det är bara att köra..vad jag vet.. (hv)
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 08:04I USA har jag för mig att det är förbjudet, åtmistone i maratonlopp.
I USA har jag för mig att det är förbjudet, åtmistone i maratonlopp.
Quote from Fredric Lagerström on 26 April 2009, 08:55Det är hur tillåtet som helst.
Det är hur tillåtet som helst.
Quote from ellen olsson on 26 April 2009, 09:09Det vore bra om det var förbjudet.
Det vore bra om det var förbjudet.
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 09:11Inte alltid tillåtet. Ett tips är att läsa tävlingens PM och/eller bestämmelser.
I de fall tävlingarna går på allmänna vägar så kan arrangören tycka annat.Nedan ett urklipp från Spartathlon bestämmelser:
"CLAUSE 32
??? RUNNERS ARE FORBIDDEN ?? CARRY RAD
Inte alltid tillåtet. Ett tips är att läsa tävlingens PM och/eller bestämmelser.
I de fall tävlingarna går på allmänna vägar så kan arrangören tycka annat.
Nedan ett urklipp från Spartathlon bestämmelser:
"CLAUSE 32
??? RUNNERS ARE FORBIDDEN ?? CARRY RAD
Quote from Fredric Lagerström on 26 April 2009, 09:18Den klausulen verkar ju vara från förra milleniet.
Den klausulen verkar ju vara från förra milleniet.
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 10:24I USA är det upp till varje lopp att bestämma själv (regeln ändrades från att ha vart ett totalförbud den 1 jan 2009)
“(f) The visible possession or use by athletes of video, audio, or communications devices in the competition area. The Games Committee
I USA är det upp till varje lopp att bestämma själv (regeln ändrades från att ha vart ett totalförbud den 1 jan 2009)
“(f) The visible possession or use by athletes of video, audio, or communications devices in the competition area. The Games Committee
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 15:44Det har att göra med 1) trafiksäkerhet - att ha fokus på var man är (mitt i ett lopp), att kunna höra varningar, samt anvisningar från funktionärer, och 2) att kunna visa hänsyn till medtävlare - du ska kunna höra om nån vill förbi.
Visst ovanstående går
Det har att göra med 1) trafiksäkerhet - att ha fokus på var man är (mitt i ett lopp), att kunna höra varningar, samt anvisningar från funktionärer, och 2) att kunna visa hänsyn till medtävlare - du ska kunna höra om nån vill förbi.
Visst ovanstående går
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 17:59Okej, tack ska ni ha! 🙂 Det finns alltså inte några generella bestämmelser kring det här. Då vet jag. Jag får göra som någon sa här... kolla av regelverket för just DET loppet.
Okej, tack ska ni ha! 🙂 Det finns alltså inte några generella bestämmelser kring det här. Då vet jag. Jag får göra som någon sa här... kolla av regelverket för just DET loppet.