Quote from Guest on 30 June 2008, 21:56Hej!
Jag har bara joggat ca 4 månader. I aug ska jag springa midnatts loppet. För att träna upp mig till det. Tänkte jag att försöka springa en mil två gånger i veckan. Nu säger en del jag känner. Att det är för mycket . Och att jag bör springa 1 mil en
Hej!
Jag har bara joggat ca 4 månader. I aug ska jag springa midnatts loppet. För att träna upp mig till det. Tänkte jag att försöka springa en mil två gånger i veckan. Nu säger en del jag känner. Att det är för mycket . Och att jag bör springa 1 mil en
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 22:06Eftersom du inte visar din träning för oss andra, blyger där, så är det svårt att säga om du är på rätt väg.
Hur långt springer du idag?
Eftersom du inte visar din träning för oss andra, blyger där, så är det svårt att säga om du är på rätt väg.
Hur långt springer du idag?
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 22:16I dag sprang jag 11 km utan problem. Annas har det varit 5,6 km. Tränar annas ca 5 dagar i veckan, Bla box, boot comp, pump mm. Oftast när jag springer blir jag stel i knäna. Men det an jag bli annas med. För övrigt inga problem.
I dag sprang jag 11 km utan problem. Annas har det varit 5,6 km. Tränar annas ca 5 dagar i veckan, Bla box, boot comp, pump mm. Oftast när jag springer blir jag stel i knäna. Men det an jag bli annas med. För övrigt inga problem.
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 22:21Jag tränar för tjejmilen men är nog din tränings-motsats. Jag har inte tålamod att springa en mil utan springer hellre kortare (4-6 km) men med högre tempo än jag skulle orka en mil.
Det bästa är nog att köra ett långpass (lugnt och skönt) och ett kortar
Jag tränar för tjejmilen men är nog din tränings-motsats. Jag har inte tålamod att springa en mil utan springer hellre kortare (4-6 km) men med högre tempo än jag skulle orka en mil.
Det bästa är nog att köra ett långpass (lugnt och skönt) och ett kortar
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 22:23Springer du redan distansen utan större problem är del väl bara att lyssna på kroppen och mata på! Kanske inte två dagar i rad, men med en vilodag borde väl inte milen vara nått problem?
Kanske satsa på lite fart/intervaller/backe som omväxling?
Springer du redan distansen utan större problem är del väl bara att lyssna på kroppen och mata på! Kanske inte två dagar i rad, men med en vilodag borde väl inte milen vara nått problem?
Kanske satsa på lite fart/intervaller/backe som omväxling?
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 22:25Det låter som du tränar riktigt mycket, lite för mycket kanske, om du även tränar löpning. För att bli riktigt bra på att springa (jag kan inte exakt distans på midnattloppet) bör du koncentrera träningen till löpningen. Du kan ju givetvis köra några få k
Det låter som du tränar riktigt mycket, lite för mycket kanske, om du även tränar löpning. För att bli riktigt bra på att springa (jag kan inte exakt distans på midnattloppet) bör du koncentrera träningen till löpningen. Du kan ju givetvis köra några få k
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 22:26Anna jag önskar att jag var som dig! Jag HATAR att springa. Men gör det för att jag är ganska stark och smidig. men har ursel kondis. Springer därför för att få upp den. Men tyvärr pallar jag inte ( rent psykiskt) att jobba med pulsen. HEJA DIG!!!!
Anna jag önskar att jag var som dig! Jag HATAR att springa. Men gör det för att jag är ganska stark och smidig. men har ursel kondis. Springer därför för att få upp den. Men tyvärr pallar jag inte ( rent psykiskt) att jobba med pulsen. HEJA DIG!!!!
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 22:29Tack för råden! Ska verkligen lyssna på er!
Tack för råden! Ska verkligen lyssna på er!
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 23:26Hej Carina!
Nä, du skulle nog inte vilja vara som jag! 🙂
Lyssnar du på musik när du springer? Då blir det miljoner gånger roligare! Och ... JAG tycker inte du behöver springa så långt varje gång. Jag gillar att springa men jag skulle tröttna om jag
Hej Carina!
Nä, du skulle nog inte vilja vara som jag! 🙂
Lyssnar du på musik när du springer? Då blir det miljoner gånger roligare! Och ... JAG tycker inte du behöver springa så långt varje gång. Jag gillar att springa men jag skulle tröttna om jag
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 23:35Anna! ja, jag har alltid på mig min mp3 när jag springer. Annas hade jag inte kommit en meter. Tycker också om att springa i skogen. Men är dödligt rädd för ormar. Men snart ska jag åka till Halmstad. Och där kan man springa vid havet, hur långt som hels
Anna! ja, jag har alltid på mig min mp3 när jag springer. Annas hade jag inte kommit en meter. Tycker också om att springa i skogen. Men är dödligt rädd för ormar. Men snart ska jag åka till Halmstad. Och där kan man springa vid havet, hur långt som hels