Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFör mycket?
You need to log in to create posts and topics.

"Jag HATAR att springa."
Men varför envisas du med att springa då? Har du förhoppningen att börja gilla löpning efter ett tag? I så fall kan jag förstå att du fortsätter ett tag, men annars är det väl bättre att hitta en konditionsträning som du njuter av

Jag förstår att du tycer det låter konstigt att jag springer ast jag inte tycer om det. Men jag vill få upp min kondis, som är dålig. Och jag vet inget annat sätt. Gå och cyklar gör jag i mitt jobb. Och vanlig konditions träning får jag redan. träna box,b

Om du själv känner att du klarar av att springa en mil två gånger i veckan så borde du ju kunna göra det. Personligen tycker jag dock att det är roligare att löpträna om man varierar träningen och så tror jag att man utvecklas mer. Lycka till!

Tack Ida och lycka till

Aha, du har alltså valt det minst hemska av konditionsträningarna.

Jag tror inte att din kondition är riktigt så dålig som du själv tror. Du cyklar och tränar bland annat box, vilket borde ge en hel del. Dessutom klarar du av att springa ett par milpass

Ja per! ska faktiskt snart åa till halmstad. Och då ska jag göra som du skrev. Springa vid havet. Och jag älska havet. Så jag hoppas att jag ska tycka det blir roigare då. Tack för ditt råd!

Carina, nu får du nog förklara lite bättre för jag förstår inte vad du menar. Du skriver:

"Men jag vill få upp min kondis, som är dålig....Och vanlig konditions träning får jag redan."

Låter väldigt mycket som om du säger emot dig själv... Vad menar du

Jo Linus! för mig är vanlig kon. trä box,boot comp, body combat och LITE dans. Plus att jag går och cylar hela tiden i mitt jobb. Och det gör jag cirka 5 gånger i veckan ( alltså varge pass en till två gånger) och min kropp är van vid det. Alltså gör jag

Aha, då förstår jag vad du syftade på...

Om du cyklar i ditt jobb så låter det som om det inte är särdelens intensiv cykling. Testa gärna att köra lite 1-2 timmars cykelpass efter jobbet där du får upp pulsen på en ca 80% av pulsmax. Det ger jättebra eff

Ok Linus! det där med simma låter vara något för mig! ska testa det med! tack