Quote from Funbeat user on 10 June 2012, 11:24Körde på tejptricket. 2120mm, ungefär.
Tyvärr är det de där andra siffrorna det enda som står på däcket...
Körde på tejptricket. 2120mm, ungefär.
Tyvärr är det de där andra siffrorna det enda som står på däcket...
Quote from Funbeat user on 10 June 2012, 14:53Vr diffar nog mer en mätning på ett varv på hjulet gör om man inte klantar sig.
Vr diffar nog mer en mätning på ett varv på hjulet gör om man inte klantar sig.
Quote from Funbeat user on 10 June 2012, 14:53Nag, nag.
Nag, nag.
Quote from Funbeat user on 10 June 2012, 15:09"Vr diffar nog mer en mätning på ett varv på hjulet gör om man inte klantar sig. "
Det var en av de svåraste meningar jag läst.. 😉
"Vr diffar nog mer en mätning på ett varv på hjulet gör om man inte klantar sig. "
Det var en av de svåraste meningar jag läst.. 😉
Quote from Funbeat user on 10 June 2012, 15:17"lyssnat på några vinyler med Dire Straits" .... va ett tag sedan man gjorde 😉
"lyssnat på några vinyler med Dire Straits" .... va ett tag sedan man gjorde 😉
Quote from Funbeat user on 10 June 2012, 15:30Siffror? Du menar på fullt allvar att det finns ingen annan text än det du har uppgett?
Siffror? Du menar på fullt allvar att det finns ingen annan text än det du har uppgett?
Quote from Funbeat user on 10 June 2012, 21:16Sorry, klickade dåligt på en telefon som inte bara är med på noterna längre. Vätternrundan är ganska långt ifrån 300km och det är oklart exakt hur långt ifrån.
Sorry, klickade dåligt på en telefon som inte bara är med på noterna längre. Vätternrundan är ganska långt ifrån 300km och det är oklart exakt hur långt ifrån.
Quote from Ragnhild Svens on 11 June 2012, 09:02Efter halvvättern 150 km iår visade min cykeldator + 700 meter det tycker jag är ganska hyfsat. Jag har mätt och ställt in 212 cm. Hur mycket som beror på datorn och på hur banan är mätt i förhållande till hur jag körde kan man ju alltid fundera på.
Efter halvvättern 150 km iår visade min cykeldator + 700 meter det tycker jag är ganska hyfsat. Jag har mätt och ställt in 212 cm. Hur mycket som beror på datorn och på hur banan är mätt i förhållande till hur jag körde kan man ju alltid fundera på.
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 09:33Om man inte kalibrerar datorn på ett exakt uppmätt sträcka så kan man ange hjulets omkrets i mm. Tex 28 tum 700b = 2237 enligt min instruktion till datorn.
Sedan är förstås den enklaste sättet att mäta omkretsen på ett hjul att mäta diametern och ta den
Om man inte kalibrerar datorn på ett exakt uppmätt sträcka så kan man ange hjulets omkrets i mm. Tex 28 tum 700b = 2237 enligt min instruktion till datorn.
Sedan är förstås den enklaste sättet att mäta omkretsen på ett hjul att mäta diametern och ta den
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 09:3730 milaren är ganska långt ifrån, 3-5km kortare än 30mil.
30 milaren är ganska långt ifrån, 3-5km kortare än 30mil.