Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 18:44Diametern minskar om däckstrycket minskar, personen som sitter på blir tyngre.
Därför bör du vid varje cykel tillfälle, pumpa däcket, kliva på, rulla ett varv och mäta sträckan, räkna lite och justera enligt modell, statistisk process styrning.
- regi
Diametern minskar om däckstrycket minskar, personen som sitter på blir tyngre.
Därför bör du vid varje cykel tillfälle, pumpa däcket, kliva på, rulla ett varv och mäta sträckan, räkna lite och justera enligt modell, statistisk process styrning.
- regi
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 19:11Aha ... men du missade något. Standard deviation. Tar man inte hänsyn till det, kan man aldrig få trovärdiga värden.
Aha ... men du missade något. Standard deviation. Tar man inte hänsyn till det, kan man aldrig få trovärdiga värden.
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 19:54Det ingår beräkningar av standard avvikelse i SPS
http://www.ics.kth.se/Grundutbildning/Verksamhetsutveckling_och_kvalitet/Dokument/Grupp%206,%20SPS.pdf
Det ingår beräkningar av standard avvikelse i SPS
http://www.ics.kth.se/Grundutbildning/Verksamhetsutveckling_och_kvalitet/Dokument/Grupp%206,%20SPS.pdf
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 19:55Fusk! Det ska vara "slide-rule".
Fusk! Det ska vara "slide-rule".
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 20:50Tsts, räknestickan är DÖD. Den slutade folk med på suttitalet.
Tsts, räknestickan är DÖD. Den slutade folk med på suttitalet.
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 21:46Säger hen som inte vet hur det fungerar ...
Säger hen som inte vet hur det fungerar ...
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 06:15Jo, vi lärde oss räkna med logaritmtabell 😉
Räknesticka däremot, varje gång det stod i boken att vi skulle använda det så togs miniräknarna fram.
Jo, vi lärde oss räkna med logaritmtabell 😉
Räknesticka däremot, varje gång det stod i boken att vi skulle använda det så togs miniräknarna fram.
Quote from Lena O on 12 June 2012, 06:22säger h*n som inte kan ta ett kort med en touchscreen telefon 😉
säger h*n som inte kan ta ett kort med en touchscreen telefon 😉
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 06:26Blev den sååå dålig?
Jag har problem med att hålla den typen av kameror stadigt, förut fotograferade jag rätt mkt, numera med den digitala som man inte håller stödd mot ansiktet (ska man väl inte, men så brukade jag göra ...), så blir alla kort suddiga fö
Blev den sååå dålig?
Jag har problem med att hålla den typen av kameror stadigt, förut fotograferade jag rätt mkt, numera med den digitala som man inte håller stödd mot ansiktet (ska man väl inte, men så brukade jag göra ...), så blir alla kort suddiga fö
Quote from Lena O on 12 June 2012, 06:28Den blev inte alls 🙁
Hoppas ni kom till start i tid sedan 🙂
Den blev inte alls 🙁
Hoppas ni kom till start i tid sedan 🙂