Quote from Guest on 20 April 2009, 14:41Slänger in detta blogginlägg i löpningsgruppen också. Skulle vara intressant att höra om ni tror att mina slutsatser stämmer, samt om jag bör vara nöjd med detta tills vidare eller om jag även bör försöka pinna på lite mer även på kortare sträckor.
Här
Slänger in detta blogginlägg i löpningsgruppen också. Skulle vara intressant att höra om ni tror att mina slutsatser stämmer, samt om jag bör vara nöjd med detta tills vidare eller om jag även bör försöka pinna på lite mer även på kortare sträckor.
Här
Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 14:51Du har väl blivit mer uthållig helt enkelt. Läste att du gjorde tjejklassikern i fjol och för det krävs det en del uthållighet.
Du har väl blivit mer uthållig helt enkelt. Läste att du gjorde tjejklassikern i fjol och för det krävs det en del uthållighet.
Quote from Bjarne Lewin on 20 April 2009, 15:11Det intressanta med detta inlägg är att hon tror att det kan ta 5 km för henne att komma igång! Är det fler som har den känslan?
Finns det månne en ultralöpare i Ingmarie 😉
Det intressanta med detta inlägg är att hon tror att det kan ta 5 km för henne att komma igång! Är det fler som har den känslan?
Finns det månne en ultralöpare i Ingmarie 😉
Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 15:15Det tar i regel 20-30 minuter för kroppen att bli uppvärmd, längre tid för en del och kortare tid för andra. (För mig är det nog snarare längre tid som gäller)
Jag är inte ett dugg förvånad.
Edit: Förvånad över att hon upplever det så alltså. Om Ingmar
Det tar i regel 20-30 minuter för kroppen att bli uppvärmd, längre tid för en del och kortare tid för andra. (För mig är det nog snarare längre tid som gäller)
Jag är inte ett dugg förvånad.
Edit: Förvånad över att hon upplever det så alltså. Om Ingmar
Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 15:15Ville jag ha en bra tid på 4-6 km så skulle jag nog värma upp 15-25 minuter före. Fast du borde ändå förbättrat på de korta tycker jag.
Hur tränar du? När du säger att du inte har förbätttrat dig, kör du max då eller är det mer en behaglig löptur?
Ville jag ha en bra tid på 4-6 km så skulle jag nog värma upp 15-25 minuter före. Fast du borde ändå förbättrat på de korta tycker jag.
Hur tränar du? När du säger att du inte har förbätttrat dig, kör du max då eller är det mer en behaglig löptur?
Quote from Jonas Täng on 20 April 2009, 15:15Hm är det inte olika underlag på de rundorna? Kan det vara så att du förbättrat dig mer på grus- och terrängrundorna än du gjort på asfaltrundorna?
Och ja, för varje år som går så behöver kroppen längre uppvärmning... Så det borde vara högre förbättring
Hm är det inte olika underlag på de rundorna? Kan det vara så att du förbättrat dig mer på grus- och terrängrundorna än du gjort på asfaltrundorna?
Och ja, för varje år som går så behöver kroppen längre uppvärmning... Så det borde vara högre förbättring
Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 15:39Tack för era intressanta svar. 🙂
Några reflektioner: Det jag är förvånad över är eg. att jag har förbättrat mig så pass mycket på 8,43 km men nästan inte alls på 5, 95. Så himla stor skillnad är det inte på distanserna.
Nej, jag är tyvärr dålig på att
Tack för era intressanta svar. 🙂
Några reflektioner: Det jag är förvånad över är eg. att jag har förbättrat mig så pass mycket på 8,43 km men nästan inte alls på 5, 95. Så himla stor skillnad är det inte på distanserna.
Nej, jag är tyvärr dålig på att
Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 15:58Ingmari: springer ungefär som du, dvs använder de första km som uppvärmning. Fast för mig räcker det oftast med 1,5 km för att jag ska kunna gasa på.
Springer jag då 5 km så har jag bara 3,5 km på mig till förbättringer medans jag har 8,5 km:s förbättrin
Ingmari: springer ungefär som du, dvs använder de första km som uppvärmning. Fast för mig räcker det oftast med 1,5 km för att jag ska kunna gasa på.
Springer jag då 5 km så har jag bara 3,5 km på mig till förbättringer medans jag har 8,5 km:s förbättrin
Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 16:09Ju kortare distans jag ska maxa på desto grundligare uppvärmning kör jag. Kortare distans = snabbare tempo som kräver rejäl uppvärmning. Dessutom behöver jag ju inte "spara på benen" då på samma sätt då. Då är det mer hjärtat som ska vara med på galoppen
Ju kortare distans jag ska maxa på desto grundligare uppvärmning kör jag. Kortare distans = snabbare tempo som kräver rejäl uppvärmning. Dessutom behöver jag ju inte "spara på benen" då på samma sätt då. Då är det mer hjärtat som ska vara med på galoppen
Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 20:57Jag upplever också att det kan behövas uppåt fem km innan jag kommit igång för (1) en längre distans, eller (2) ett tempolopp, löpskolning eller snabbdistans. Det tar även två timmar för mig att vakna på morgonen (#)
Jag upplever också att det kan behövas uppåt fem km innan jag kommit igång för (1) en längre distans, eller (2) ett tempolopp, löpskolning eller snabbdistans. Det tar även två timmar för mig att vakna på morgonen (#)