Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFörbättringstakt maran
You need to log in to create posts and topics.

Så är det väl på alla distanser? Halva sträckan är sällan något problem. 🙂

Jag skulle precis till att skriva - jag har egentligen inga problem med att springa på 2:30, jag behöver bara att lära mig att inte dö på de sista 41 kilometrarna 🙂

(Förlåt mig Thomas, jag har skämtat!)

Visst är det så - därav min ironiska lilla blinkning.

Men trots allt är maran lite annorlunda än de kortare distanserna i och med att det nästan helt handlar om uthållighet (utom för eliten - världsrekord = 2:55-tempo på maran, tjena...). Jag kutade ett

Intressant att se dina siffror Tomas. Verkar lite som om du nått en platå på mil-PB innan du satsade på maran och då du har en i stort sett perfekt uthållighetsprofil och inte förbättrar mil-PB är det oerhört svårt att förbättra din mara-tid?

Det jag un

Resultat från en tjockis.

Första maran: 5:41 (STHLM 2011)
Andra maran: 4:53 (GBG 2011)

Siktar på sub 4h till sommaren.

Första var 2001

2001 4:10
2002 DNF
2003 3:58
2004 4:20
2006 3:56
2009 3:35
2010 3:26

och det lite sorgliga är att under alla dessa år har miltiderna legat mellan 42-45min.

Men då har du ju äntligen fått till uthålligheten Leif (t+)

Ja, fast med sub 20 på 5k skulle jag kunna göra lite bättre enligt alla tabeller. Men det är inte prioriterat för närvarande. Men sub 3:30 satt bra, lite snabbare än 5min/km. Fast detta visar ju så väl att för mig var långpass med fartökningar nyckeln. En

Jo, visst är det intressant med kurvor och andra nörderier! 😉

Att min miltid nått en plattå är nog, som jag var inne på, lite av en illusion. Det handlar främst om att jag inte sprungit några jämförbara lopp på distansen på flera år. De (få) rena millop