Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFörberedelser?
You need to log in to create posts and topics.

Bra program där Mikael (t+)

Hahahaha...jag håller med dig till 150 % K-G...den som skyller på utrustningen han vill ju inte träna... så är det å så läser alla andra det just nu i den här tråden...skärpning.!!? Träningsansträngningastmanoja i kubik....jogga bara lätt då utan att anst

Ut och gå! Men inga långsamma promenader utan riktigt snabba! Skulle den där astman ge sig till känna så dra ner lite på hastigheten så ger den säkert med sig...för bästa boten mot ansträngningsastma är faktiskt att träna....

Lycka till! 🙂

Bra ide Gerda och jag har redan varit ute och gått 75 minuter 😀

Snorhalt på min vanliga slinga, får testa cykelbanan och se om den är sandad härnäst.

Astman var inte några problem, så jag hoppas att detsamma ska gälla om jag ökar farten lite.

Men funk

Jag har bara vanliga löparskor och har sprungit flera vintrar utan att falla. Tycker jag halkar lättare när jag går, det blir en annan tyngdpunkt när jag springer och som jag tror hjälper mig att inte falla.

Pröva! Lycka till!

Annars kan du ju alltid göra som jag gör! På med reflexvästen och sen spring på vägen (ja, alltså vid sidan, inte mitt på den). Vägarna runt omkring här hemma brukar oftast både vara plogade och saltade till skillnad mot cykelstigarna (tyvärr), så då duge

Astman förstår du tydligen.
Känt genom åren löpare med astma.
De har ibland tagit det lugnare och då har det gått bra.

På 24H är det astmadeltagare, även på 6D(agars). På dessa lopp är hastigheten allt annat än hög. Man håller på desto längre.

Varför vänta tills snön är borta? Är Du sugen NU är det NU Du ska börja lite smått. 😀

Jag springer alltid ute vintertid och tycker inte att snö eller halka är något reellt hinder, trots att jag aldrig har ägt ett par dubbskor typ IceBugs. Jag anpassar f

Om du vill köra något hemma kan du ju göra en liten "cirkelträning" hemma med varannan övning styrka och varannan kondition. Exempel på styrka: bäckenlyft på ett ben, ligga på sidan och lyfta benet, ettbens knäböj, stå på alla fyra och sträcka motsatt ar

Köp såna här:
BILD:http://www.skotornet.se/cache/7bda18e318618a2bcb78dbf6098fcd66_230x200.jpg
...så kan du springa på både is och snö utan att vara rädd för att halka. De kan sitta kvar för de där långa, snabba promenaderna också.