Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFöretagare i Enskede Stockholm mo …
You need to log in to create posts and topics.

http://www.direktpress.se/tidningenarstaenskede/Nyheter/Har-ryker-p-platserna/?commentok=1#articleComment

I a f jag gillar stadens förslag bättre än företagarnas protest, vilken innebär att jag kläms in mellan parkerade och rörliga bilar...

/ M

Mikael, menar du att du tycker att cykelbanor skymda bakom parkerade bilar bland gående är säkrare än de ute i gatan?

Faktiskt är cykelfälten de säkraste i Stockholm, minst olyckor eller tillbud sker där. detta då bilisterna ser cyklisterna, som måste in

Vad ska den där gräsremsan vara till för, hundrastning?

Bruce: ang. enkelriktningen håller jag helt med dig! Missade den biten.

Dock, hastighet är inte faktisk, den går att anpassa. Att säga att: ”cyklister här kör i mycket höga hastigheter” låter påskina att cyklister inte kan anpassa farten efter rådande f

Jag anpassar hastigheten till hstighetsbegränsningar, omständigheter och övrig trafik. Så länge bilarna håller 30 eller 50 på respektive gata, så finner jag inget fel att jag också gör det. Om jag måste hålla lägre hastighet än övriga fordon, är det fel p

Bruse.

Förstår inte ditt argument. Skissen visar i stadens förslag trottoar för gående och dubbelfilig cykelväg. Alltså trafikseparering. Se Holländsk variant här, http://www.youtube.com/watch?v=J4HwW9qzC7I (ca 35 s in).

Cykelfälten är helt värdelösa.

David. Bra fråga. Landsskapsarkitekter gillar gräs? Utrymmet hade kommit bättre till nytta om det nyttjats till att bredda cykelbana och/eller trottoar. Kan väl kanske finnas något tekniskt skäl, typ att det finns en markförläggning som måste kunna nås en

Viller Valla:

Åh vilken fin video! Var tvungen att se hela bara för att det såg så härligt ut att ta sig fram där! Lite skillnad mot Stockholm...

/ M

Ja, Vasagatan är ett verkligt skräckexempel. Folk både cyklar och kör bil som dårar och så ska man mitt i det svänga rakt ut i vägen. Känns som dödsförakt varenda gång.

Bruce:
Menar du på fullaste allvar att du håller 50 km/h på Götgatans cykelbanor eller motsvarande, bara för att bilarna på vägen bredvid _kan_ göra det?
Gör du likadant bakom ratten; håller 50 km/h på 50-väg även om trafiksituationen (vägarbete, tätt li