Quote from Rasmus Olsson on 2 April 2012, 19:22Men häng inte upp er på det där med 30 och 50!
Det går ju inte ens att cykla i 20 på cykelbanorna, utan att folk gnäller att vi cyklar för fort. Bredvid går bilarna betydligt fortare,
Och 20 km/h är just vad Trafikkontoret nu ska skapa sk grön våg för c
Men häng inte upp er på det där med 30 och 50!
Det går ju inte ens att cykla i 20 på cykelbanorna, utan att folk gnäller att vi cyklar för fort. Bredvid går bilarna betydligt fortare,
Och 20 km/h är just vad Trafikkontoret nu ska skapa sk grön våg för c
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 10:59Bruse:
Ja, det låter ju tokigt.
Jag skulle gärna snitta 25-30 km/h till jobbet om det bara gick. Men för att det skulle fungera säkert, så skulle alla cykelbanor behöva breddas till tvåfiliga och vara enkelriktade, så det fanns gott om plats att köra
Bruse:
Ja, det låter ju tokigt.
Jag skulle gärna snitta 25-30 km/h till jobbet om det bara gick. Men för att det skulle fungera säkert, så skulle alla cykelbanor behöva breddas till tvåfiliga och vara enkelriktade, så det fanns gott om plats att köra
Quote from Rasmus Olsson on 3 April 2012, 11:59Hen verkar ha problem med sina nackmuskler och bör söka upp en läkare. Själv tittar man väl bakåt innan man går ut för att köra om. Men det är inte så självklart för alla.
Jag förstår inte denna fokusering vid cykelbanor hela tiden. Som om det skulle det
Hen verkar ha problem med sina nackmuskler och bör söka upp en läkare. Själv tittar man väl bakåt innan man går ut för att köra om. Men det är inte så självklart för alla.
Jag förstår inte denna fokusering vid cykelbanor hela tiden. Som om det skulle det
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 12:16Om dom nu vill ha både parkeringsplatser och cykelbana - skulle man inte kunna göra om ena bilfilen till parkeringsplatser och nuvarande parkeringplatser till cykelväg? då blir det plats för möte och säkerhetsmarginal till folk som öppnar bildörrarna.
Mi
Om dom nu vill ha både parkeringsplatser och cykelbana - skulle man inte kunna göra om ena bilfilen till parkeringsplatser och nuvarande parkeringplatser till cykelväg? då blir det plats för möte och säkerhetsmarginal till folk som öppnar bildörrarna.
Mi
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 12:58Petter WR,
"... de flesta bilisterna kör ju ändå i onödan och det vore väl bra att motivera dom som kan till att cykla istället."Har du frågat bilisterna själva om det eller var får du den uppgiften ifrån?
Om det bara är ditt tyckande så gäller väl även
Petter WR,
"... de flesta bilisterna kör ju ändå i onödan och det vore väl bra att motivera dom som kan till att cykla istället."
Har du frågat bilisterna själva om det eller var får du den uppgiften ifrån?
Om det bara är ditt tyckande så gäller väl även
Quote from Pernilla Liljegren on 3 April 2012, 13:11Man kan ju tycka vad man vill om att motivera andra etc etc, men att ytterst få kör bil i onödan? Allvarligt?
Man kan ju tycka vad man vill om att motivera andra etc etc, men att ytterst få kör bil i onödan? Allvarligt?
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 13:24I malmö gjordes en undersökning som visade att någonstans runt 40% av bilresorna gjordes av en person för en sträcka kortare än 5 km.
Jag använde det som definition på onödig, tror Malmö kommun kallade det för löjliga bilresor.
Siffran är som sagt från M
I malmö gjordes en undersökning som visade att någonstans runt 40% av bilresorna gjordes av en person för en sträcka kortare än 5 km.
Jag använde det som definition på onödig, tror Malmö kommun kallade det för löjliga bilresor.
Siffran är som sagt från M
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 13:40Är sträckan verkligen en särskilt klok definition på vad som är en onödig bilresa? Eller ens en löjlig bilresa? Nä, skärpning. Såna fånerier tar man bara till för att driva en agenda, inte för att föra ett ärligt och sunt resonemang och skapa verklighetsf
Är sträckan verkligen en särskilt klok definition på vad som är en onödig bilresa? Eller ens en löjlig bilresa? Nä, skärpning. Såna fånerier tar man bara till för att driva en agenda, inte för att föra ett ärligt och sunt resonemang och skapa verklighetsf
Quote from Pernilla Liljegren on 3 April 2012, 13:42Well, om inte avstånd är en bra definition så kanske det finns en annan bättre? Att definitionen inte är bra utesluter knappast att onödiga (eller om man vill vara lite mer brysk - löjliga) bilfärder förekommer. Och då menar jag i störra utsträckning än "
Well, om inte avstånd är en bra definition så kanske det finns en annan bättre? Att definitionen inte är bra utesluter knappast att onödiga (eller om man vill vara lite mer brysk - löjliga) bilfärder förekommer. Och då menar jag i störra utsträckning än "
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 13:50Fredrik: Det finns redan en konlikt rörande en begränsad resurs. Om inte det regleras kommer den som är störst och starkast att vinna.
Har du själv något förslag på hur man ska minska luft och bullerföroreningen i storstäderna?
Eller hur man ska få ner a
Fredrik: Det finns redan en konlikt rörande en begränsad resurs. Om inte det regleras kommer den som är störst och starkast att vinna.
Har du själv något förslag på hur man ska minska luft och bullerföroreningen i storstäderna?
Eller hur man ska få ner a