Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFöretagare i Enskede Stockholm mo …
You need to log in to create posts and topics.

De som dömer andras bilfärder som onödiga (eller löjliga) kanske kan förklara vad de bygger åsikten på?
Har bilisten i det enskilda fallet något att säga till om eller räknas inte dennes uppfattning?

Nu var ju frågan vad du bygger ditt påstående om att "ytterst få" tar bilen i onödan. Är det taget ur ditt huvud eller har DU något belägg?

Petter WR,
Jag delar ju inte din problembeskrivning. Eller snarare behovet av en lösning.

Har även svårt att se att den som är störst och starkast vinner om man delar på lika villkor.

Låt den som cyklar liknande biltrafiken cykla bland bilarna, låt de s

Louise C,
Klent av dig.
Det första klena av dig är att tillskriva mig ett påstående, jag skrev att jag tror att ytterst få kör bil i onödan.

Det andra klena är att bolla över frågan till mig.
Jag tror att den enskilde bäst själv avgör vad som är onödigt

Din logik håller inte när det gäller beteenden som ger masseffekter. Det är nog ingen som har för avsikt att bullra, luftförorena eller bidra till olycksstatistiken när de sätter sig i bilen. Dessa tre konsekvenser kommer ändå och de ökar med antalet pers

Petter WR,
Förutom att du inte alls visar på att jag har någon bristande logik så vill jag nog hävda att du inte heller har helt rätt i ditt: "Ytterst få bilister tar på sig något individuellt ansvar för dessa konsekvenser..."

Nästan alla bilister betala

Jag trodde att vi diskuterade cykelbanor. Att självuppfyllt navelskåda världsmoralen finns det en annan tråd för, men den ligger inte under gruppen "Cykel".

Här diskuterar vi fortfarande trafikplanering men har förmåga och kompetens att se till mer än bara yta, missar man djupet blir det ju som att låta förståndet hos dagisbarn styra planerandet.

En stor del barn körs i onödan till skolan, jag baserar mig de klasserna mina barn går i, de flesta har en kortare väg till skolan än mina, som cykler. Jag har frågat varför de skjutsar sina barn och fått en i de flesta fall svaga ursäkter.
Det finns en h

Jan Neelissen sr,
Jag tycker du cyklar i onödan men förmodligen har du någon vag ursäkt för att göra det istället för att gå. Eller istället för att köra bil.