Quote from ellen olsson on 2 April 2012, 11:41Måste du ha bilar där överhuvudtaget? Varför ska man kunna köra bil överallt?
Måste du ha bilar där överhuvudtaget? Varför ska man kunna köra bil överallt?
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 11:44Fredrik: +1
Fredrik: +1
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 11:52Fredrik, för att spinna vidare på det du säger (och jag raljerar inte): varför kunde man dessutom inte ha någon form av flerbilsparkeringar i anslutning till - i det här fallet - Gamla Enskede, från vilka man får gå någon/några minuter till bostaden?
Lo
Fredrik, för att spinna vidare på det du säger (och jag raljerar inte): varför kunde man dessutom inte ha någon form av flerbilsparkeringar i anslutning till - i det här fallet - Gamla Enskede, från vilka man får gå någon/några minuter till bostaden?
Lo
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 12:13Mikael.
Inte helt ovanligt i Nederländerna.
I Stockholms innerstad så har Stockholm Parkering fått i uppdrag att bygga förskräckligt många P-hus eftersom gatuparkeringarna kommer att bli avsevärt färre med en förändrad, cykelanpassad, utformning av ga
Mikael.
Inte helt ovanligt i Nederländerna.
I Stockholms innerstad så har Stockholm Parkering fått i uppdrag att bygga förskräckligt många P-hus eftersom gatuparkeringarna kommer att bli avsevärt färre med en förändrad, cykelanpassad, utformning av ga
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 12:23Ja, jag håller med.
/ M
Ja, jag håller med.
/ M
Quote from Rasmus Olsson on 2 April 2012, 13:01Vet inte vem Bruce är, men ajg tar mig friheten att svara.
Jag skrev aldrig att jag cyklar i 50 km/h. Läs om.
Dock så ogillar jag skarpt att cykla _mot_ trafiken. Vi har högertrafik i Sverige sedan 1967. Och cyklar ska inte hålla på med vänstertrafik.
Vet inte vem Bruce är, men ajg tar mig friheten att svara.
Jag skrev aldrig att jag cyklar i 50 km/h. Läs om.
Dock så ogillar jag skarpt att cykla _mot_ trafiken. Vi har högertrafik i Sverige sedan 1967. Och cyklar ska inte hålla på med vänstertrafik.
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 13:40Bruse: namn ska så klart stavas rätt, det var slarvigt av mig, förlåt!
Då måste jag ha missförstått dig: du skriver förvisso att du ” anpassar hastigheten till hastighetsbegränsningar, omständigheter och övrig trafik” men också att ”Så länge bilarna håll
Bruse: namn ska så klart stavas rätt, det var slarvigt av mig, förlåt!
Då måste jag ha missförstått dig: du skriver förvisso att du ” anpassar hastigheten till hastighetsbegränsningar, omständigheter och övrig trafik” men också att ”Så länge bilarna håll
Quote from Rasmus Olsson on 2 April 2012, 14:00Det är ju det jag menar, att cykelbanorna inte är lämpade för högre hastigheter än rullatorfart.
Tvåhjulingar, som cyklar, lutar i kurvorna och cykelbanorna är så smala att det är omöjligt, utan att jag krockar med mötande cyklar, eller slår i stolpar.
Det är ju det jag menar, att cykelbanorna inte är lämpade för högre hastigheter än rullatorfart.
Tvåhjulingar, som cyklar, lutar i kurvorna och cykelbanorna är så smala att det är omöjligt, utan att jag krockar med mötande cyklar, eller slår i stolpar.
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 14:09Jo, jo, där är vi ju helt överens (jag förbluffas ofta över hur långsamt vissa förmår att cykla) och ang. enkelriktningen också, så eg. är vi ju helt av samma uppfattning, minus hur cykelbanan bör ligga i förhållande till övrig trafik...
Jag tycker som s
Jo, jo, där är vi ju helt överens (jag förbluffas ofta över hur långsamt vissa förmår att cykla) och ang. enkelriktningen också, så eg. är vi ju helt av samma uppfattning, minus hur cykelbanan bör ligga i förhållande till övrig trafik...
Jag tycker som s
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 16:33Bruse.
Med tanke på att du skriver så här: "Så länge bilarna håller 30 eller 50 på respektive gata, så finner jag inget fel att jag också gör det. Om jag måste hålla lägre hastighet än övriga fordon, är det fel på cykelbanan." ...kan man kanske påminna o
Bruse.
Med tanke på att du skriver så här: "Så länge bilarna håller 30 eller 50 på respektive gata, så finner jag inget fel att jag också gör det. Om jag måste hålla lägre hastighet än övriga fordon, är det fel på cykelbanan." ...kan man kanske påminna o