Quote from Funbeat user on 6 January 2009, 23:17Så här brukar jag köra:
11 - Långpass och uppvärmning
13 - Halvlångt och halvsnabbt
15 - Snabbdistans
17 - Tröskel
19 - VO2maxInnan passet har jag en plan om vad träningen går ut på. Efteråt utvärderar jag och ökar eller minskar på siffran. Helst skall
Så här brukar jag köra:
11 - Långpass och uppvärmning
13 - Halvlångt och halvsnabbt
15 - Snabbdistans
17 - Tröskel
19 - VO2max
Innan passet har jag en plan om vad träningen går ut på. Efteråt utvärderar jag och ökar eller minskar på siffran. Helst skall
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 21:43Oj då. Jag hajar nada,noll,zero. Lycka till Jonas och det är säkert en bra grej du kör med. Myche siffror dock typ.!//Kjell.
Oj då. Jag hajar nada,noll,zero. Lycka till Jonas och det är säkert en bra grej du kör med. Myche siffror dock typ.!//Kjell.
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 22:48Nja är det så svårt? Jag tycker det är kul med siffror i alla fall. Jag har en tendens att bara träna i halvhård fart (intensitet 13-15) och hoppas att registreringen av intensiteten skall råda bot på det. Och jag tycker det fungerar lite grann men långsa
Nja är det så svårt? Jag tycker det är kul med siffror i alla fall. Jag har en tendens att bara träna i halvhård fart (intensitet 13-15) och hoppas att registreringen av intensiteten skall råda bot på det. Och jag tycker det fungerar lite grann men långsa
Quote from Elias Engqvist on 7 January 2009, 22:50Jag för min del brukar träna SEN fyller jag i hur det kändes på borgskalan...
Jag för min del brukar träna SEN fyller jag i hur det kändes på borgskalan...
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 22:59Du har väl en plan innan hur hårt du skall köra? Det jag registerar blir förstås hur hårt jag tyckte passet blev.
Du har väl en plan innan hur hårt du skall köra? Det jag registerar blir förstås hur hårt jag tyckte passet blev.
Quote from Elias Engqvist on 7 January 2009, 23:01Jo, jag kör intervaller av en viss längd eller distanspass eller snabbdistans i en viss hastighet eller så men det är först efteråt jag vet hur det kändes!
Jo, jag kör intervaller av en viss längd eller distanspass eller snabbdistans i en viss hastighet eller så men det är först efteråt jag vet hur det kändes!
Quote from Funbeat user on 8 January 2009, 19:31Jag "löper" bara distans å i år har det blivit åtta dagar med summan sextiotre kilometrar.(Snöhelvetet..!). Vi gamla måste väl få kuta på i vår egen takt oxo.
Jag "löper" bara distans å i år har det blivit åtta dagar med summan sextiotre kilometrar.(Snöhelvetet..!). Vi gamla måste väl få kuta på i vår egen takt oxo.