Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Eller är det så att den enda metoden som passar för alla är att
man måste tycka det är kul 🙂

Jan-Erik, som Sara så riktigt påpekar är vi alla olika. Och jag tycker nästan aldrig att långpassen är kuliga, snarare lite träliga.

Då springer du med fel sällskap 🙂
eller möjligtvis på fel bana/sträcka

(t+) Jan-Erik.

Hade mängder av kul på långpass i prattempo. Man gör det man gör till något man trivs med.
PS. Fullföljt över 800 marathonlopp + ultra så jag måste ha funnit något bra med långpass.

En viktig bit dock att slippa fler skador.
Slog sönd

Oj vad fel jag tränat då - men det har ju gått bra ändå! 🙂
Jag har sprungit 2 pass utöver långpasset (ibland men absolut inte varje vecka 3) och då har de passen varit 6-8 km vardera...
Nu har jag aldrig tränat för mara men LL30 har jag sprungit med det

En lösning (till Leif) är att springa tävlingar som långpass. Då får man banvariation, sällskap, markservice, sträckmäting och tidtagning i ett paket!

Vad är bättre än ett långpass i prattempo med trevligt sällskap... finns inget mer njutbart än det!!! (L)

Lösningen för mig har varit att istället sikta på medeldistans :-). Men det är inte enbart för att jag ser långpassen som lite träliga utan mer för att jag relativt mina medtävlare presterar bättre på kortare sträckor. Å andra sidan är jag anmäld till LL3

Jag har slutat springa riktigt långa pass - dvs för mig mer än c:a 17-18km.
Jag tycker det sliter på mig mer än det ger. Springer ist lite tuffare 14-16km i jobbig terräng, mycket backar och andra krångligheter.
Det funkade bra till LL-2011 också!

Har ej läst artikeln, men blir lite fundersam. För många som inte hinner att springa mycket i veckorna, så kan det vara skönt med en lång och avkopplande runda under helgen. Ska man då istället för 2 mil på lördagen springa 1 mil lördag och 1 mil på sönda