Quote from Funbeat user on 28 January 2013, 10:18Eller är det så att den enda metoden som passar för alla är att
man måste tycka det är kul 🙂
Eller är det så att den enda metoden som passar för alla är att
man måste tycka det är kul 🙂
Quote from Funbeat user on 28 January 2013, 12:39Jan-Erik, som Sara så riktigt påpekar är vi alla olika. Och jag tycker nästan aldrig att långpassen är kuliga, snarare lite träliga.
Jan-Erik, som Sara så riktigt påpekar är vi alla olika. Och jag tycker nästan aldrig att långpassen är kuliga, snarare lite träliga.
Quote from Funbeat user on 28 January 2013, 13:50Då springer du med fel sällskap 🙂
eller möjligtvis på fel bana/sträcka
Då springer du med fel sällskap 🙂
eller möjligtvis på fel bana/sträcka
Quote from Funbeat user on 28 January 2013, 13:54(t+) Jan-Erik.
Hade mängder av kul på långpass i prattempo. Man gör det man gör till något man trivs med.
PS. Fullföljt över 800 marathonlopp + ultra så jag måste ha funnit något bra med långpass.En viktig bit dock att slippa fler skador.
Slog sönd
(t+) Jan-Erik.
Hade mängder av kul på långpass i prattempo. Man gör det man gör till något man trivs med.
PS. Fullföljt över 800 marathonlopp + ultra så jag måste ha funnit något bra med långpass.
En viktig bit dock att slippa fler skador.
Slog sönd
Quote from Funbeat user on 28 January 2013, 13:55Oj vad fel jag tränat då - men det har ju gått bra ändå! 🙂
Jag har sprungit 2 pass utöver långpasset (ibland men absolut inte varje vecka 3) och då har de passen varit 6-8 km vardera...
Nu har jag aldrig tränat för mara men LL30 har jag sprungit med det
Oj vad fel jag tränat då - men det har ju gått bra ändå! 🙂
Jag har sprungit 2 pass utöver långpasset (ibland men absolut inte varje vecka 3) och då har de passen varit 6-8 km vardera...
Nu har jag aldrig tränat för mara men LL30 har jag sprungit med det
Quote from Funbeat user on 28 January 2013, 13:56En lösning (till Leif) är att springa tävlingar som långpass. Då får man banvariation, sällskap, markservice, sträckmäting och tidtagning i ett paket!
En lösning (till Leif) är att springa tävlingar som långpass. Då får man banvariation, sällskap, markservice, sträckmäting och tidtagning i ett paket!
Quote from Funbeat user on 28 January 2013, 13:59Vad är bättre än ett långpass i prattempo med trevligt sällskap... finns inget mer njutbart än det!!! (L)
Vad är bättre än ett långpass i prattempo med trevligt sällskap... finns inget mer njutbart än det!!! (L)
Quote from Funbeat user on 28 January 2013, 14:21Lösningen för mig har varit att istället sikta på medeldistans :-). Men det är inte enbart för att jag ser långpassen som lite träliga utan mer för att jag relativt mina medtävlare presterar bättre på kortare sträckor. Å andra sidan är jag anmäld till LL3
Lösningen för mig har varit att istället sikta på medeldistans :-). Men det är inte enbart för att jag ser långpassen som lite träliga utan mer för att jag relativt mina medtävlare presterar bättre på kortare sträckor. Å andra sidan är jag anmäld till LL3
Quote from Elias Engqvist on 28 January 2013, 17:00Jag har slutat springa riktigt långa pass - dvs för mig mer än c:a 17-18km.
Jag tycker det sliter på mig mer än det ger. Springer ist lite tuffare 14-16km i jobbig terräng, mycket backar och andra krångligheter.
Det funkade bra till LL-2011 också!
Jag har slutat springa riktigt långa pass - dvs för mig mer än c:a 17-18km.
Jag tycker det sliter på mig mer än det ger. Springer ist lite tuffare 14-16km i jobbig terräng, mycket backar och andra krångligheter.
Det funkade bra till LL-2011 också!
Quote from Funbeat user on 28 January 2013, 21:16Har ej läst artikeln, men blir lite fundersam. För många som inte hinner att springa mycket i veckorna, så kan det vara skönt med en lång och avkopplande runda under helgen. Ska man då istället för 2 mil på lördagen springa 1 mil lördag och 1 mil på sönda
Har ej läst artikeln, men blir lite fundersam. För många som inte hinner att springa mycket i veckorna, så kan det vara skönt med en lång och avkopplande runda under helgen. Ska man då istället för 2 mil på lördagen springa 1 mil lördag och 1 mil på sönda