Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 15:47Är det inte bättre att ta lärdom om hur din kropp fungerar?
Är det inte bättre att ta lärdom om hur din kropp fungerar?
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 21:40Kombinationen frossa och illamående låter onekligen som vätskebrist.
Hur mycket vätska man behöver fylla på med är högst individuellt. Det beror på hur effektiv förbränningen är i kroppen och hur mycket man svettas, vilket i sin tur beror på förhållande
Kombinationen frossa och illamående låter onekligen som vätskebrist.
Hur mycket vätska man behöver fylla på med är högst individuellt. Det beror på hur effektiv förbränningen är i kroppen och hur mycket man svettas, vilket i sin tur beror på förhållande
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 21:02Jag har sprungit Göteborgsvavet två ggr och bägge gångerna fick jag frossa och kräktes som en räv efter. Jag tyckte att jag drack bra efter loppet och åt det som bjöds. Sista gången hade jag tränat bra och sträckor runt 15K gick bra, men så fort det blev
Jag har sprungit Göteborgsvavet två ggr och bägge gångerna fick jag frossa och kräktes som en räv efter. Jag tyckte att jag drack bra efter loppet och åt det som bjöds. Sista gången hade jag tränat bra och sträckor runt 15K gick bra, men så fort det blev
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 07:30För min del har det inte hjälp med vätska, däremot att varva ner ordentligt efter loppet.
För min del har det inte hjälp med vätska, däremot att varva ner ordentligt efter loppet.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 10:51Efter att ha läst det här en gång till så tror jag att trådskaparen och flera av er andra helt enkelt får den kroppsliga reaktionen frossa och illamående efter en fysisk urladdning. Det är inte en helt ovanlig reaktion och något man kan lära sig att leva
Efter att ha läst det här en gång till så tror jag att trådskaparen och flera av er andra helt enkelt får den kroppsliga reaktionen frossa och illamående efter en fysisk urladdning. Det är inte en helt ovanlig reaktion och något man kan lära sig att leva
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 12:02Jag verkar i alla fall ha hittat ett sätt att inte behöva leva med den reaktionen.
Jag verkar i alla fall ha hittat ett sätt att inte behöva leva med den reaktionen.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:30För mig har det funkat att vara bättre på att ladda in under loppet/passet, och då inte bara vatten som jag tidigare höll mig till. Om man inte fått i sig tillräckligt på vägen är det svårt att kompensera genom att trycka i sig massor direkt efteråt.
Saf
För mig har det funkat att vara bättre på att ladda in under loppet/passet, och då inte bara vatten som jag tidigare höll mig till. Om man inte fått i sig tillräckligt på vägen är det svårt att kompensera genom att trycka i sig massor direkt efteråt.
Saf
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 15:18Har drabbats av samma symtom några ggr efter långpass, men det inträffar bara om jag väntar med att äta efter passet. Brukar därför alltid peta i mig nåt litet direkt efter avslutat pass, sen duschar jag och äter som vanligt. Funkar iaf för mig.
"Nåt lit
Har drabbats av samma symtom några ggr efter långpass, men det inträffar bara om jag väntar med att äta efter passet. Brukar därför alltid peta i mig nåt litet direkt efter avslutat pass, sen duschar jag och äter som vanligt. Funkar iaf för mig.
"Nåt lit