Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det inte bättre att ta lärdom om hur din kropp fungerar?

Kombinationen frossa och illamående låter onekligen som vätskebrist.

Hur mycket vätska man behöver fylla på med är högst individuellt. Det beror på hur effektiv förbränningen är i kroppen och hur mycket man svettas, vilket i sin tur beror på förhållande

Jag har sprungit Göteborgsvavet två ggr och bägge gångerna fick jag frossa och kräktes som en räv efter. Jag tyckte att jag drack bra efter loppet och åt det som bjöds. Sista gången hade jag tränat bra och sträckor runt 15K gick bra, men så fort det blev

För min del har det inte hjälp med vätska, däremot att varva ner ordentligt efter loppet.

Efter att ha läst det här en gång till så tror jag att trådskaparen och flera av er andra helt enkelt får den kroppsliga reaktionen frossa och illamående efter en fysisk urladdning. Det är inte en helt ovanlig reaktion och något man kan lära sig att leva

Jag verkar i alla fall ha hittat ett sätt att inte behöva leva med den reaktionen.

För mig har det funkat att vara bättre på att ladda in under loppet/passet, och då inte bara vatten som jag tidigare höll mig till. Om man inte fått i sig tillräckligt på vägen är det svårt att kompensera genom att trycka i sig massor direkt efteråt.

Saf

Har drabbats av samma symtom några ggr efter långpass, men det inträffar bara om jag väntar med att äta efter passet. Brukar därför alltid peta i mig nåt litet direkt efter avslutat pass, sen duschar jag och äter som vanligt. Funkar iaf för mig.

"Nåt lit