Quote from Funbeat user on 1 May 2008, 20:06Fasiken. Precis när jag vaskat fram exakt samma länk :D.
Fasiken. Precis när jag vaskat fram exakt samma länk :D.
Quote from Funbeat user on 1 May 2008, 20:09Du har två skruvar på ovansidan -sidan som du skruvar ut NÄSTAN HELT.
Växla till stora drevet och ut till vevarman. Skruva in skruv ett tills det tar emot.
Kolla så det är skruven till ytterläget. ev. Klar! annars ruta ett o andra skruven.
Växla till lill
Du har två skruvar på ovansidan -sidan som du skruvar ut NÄSTAN HELT.
Växla till stora drevet och ut till vevarman. Skruva in skruv ett tills det tar emot.
Kolla så det är skruven till ytterläget. ev. Klar! annars ruta ett o andra skruven.
Växla till lill
Quote from Funbeat user on 1 May 2008, 20:16Jo. Jag har lyckats justera växlarna på gamla cykeln några gånger. Men det har varit mera tur än skicklighet.
Lämnade växlarna till sist, eftersom jag tänkte att det kan vara enklare än bromsen.
Jo. Jag har lyckats justera växlarna på gamla cykeln några gånger. Men det har varit mera tur än skicklighet.
Lämnade växlarna till sist, eftersom jag tänkte att det kan vara enklare än bromsen.
Quote from Funbeat user on 2 May 2008, 09:51Självklart ska det funka när man hämtar cykeln. MEN lika självklart är att man ska kunna skruva med cykeln själv! Det är inte svårt och det känns mycket bra att köra med grejer man fixat själv.
Skärpning CykelSverige!
Självklart ska det funka när man hämtar cykeln. MEN lika självklart är att man ska kunna skruva med cykeln själv! Det är inte svårt och det känns mycket bra att köra med grejer man fixat själv.
Skärpning CykelSverige!
Quote from Funbeat user on 2 May 2008, 09:59Det roligaste är postordergänget som köper "billigt" och sedan tycker att LBS ska fixa deras Rispapperscyklar och annat som strular. Ofta efter de varit inne och kännt o klämt på LBS:ens varor och sedan beställer på nätet.
LBS, Ta rejält betalt om ni får
Det roligaste är postordergänget som köper "billigt" och sedan tycker att LBS ska fixa deras Rispapperscyklar och annat som strular. Ofta efter de varit inne och kännt o klämt på LBS:ens varor och sedan beställer på nätet.
LBS, Ta rejält betalt om ni får
Quote from Ebba Johansson on 22 May 2008, 11:15Jag tycker att man ska kunna förvänta sig att cyklen är ordnad när man hämtar ut den, både som ny och som servad.
jag köpte ny cykel för mindre än en månad sen, för mycket pengar. När vi kommer hem funderar sambon över om möjligtvis saknas en liten grej
Jag tycker att man ska kunna förvänta sig att cyklen är ordnad när man hämtar ut den, både som ny och som servad.
jag köpte ny cykel för mindre än en månad sen, för mycket pengar. När vi kommer hem funderar sambon över om möjligtvis saknas en liten grej
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 11:25Katastrof minst sagt. Det kan faktiskt ske olycker pga av dålig service. Det finns bra och dåliga proffs inom alla yrken... Hittar man en bra mekaniker ska man hålla hårt i honom eller henne.
Själv är jag verkligen ingen mekaniker, men jag börjar lära mi
Katastrof minst sagt. Det kan faktiskt ske olycker pga av dålig service. Det finns bra och dåliga proffs inom alla yrken... Hittar man en bra mekaniker ska man hålla hårt i honom eller henne.
Själv är jag verkligen ingen mekaniker, men jag börjar lära mi
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 11:30Jösses Helena, vilken handlare i stan var det??? Den som börjar på E eller C??
Jösses Helena, vilken handlare i stan var det??? Den som börjar på E eller C??
Quote from Lena O on 22 May 2008, 13:41Har du ingen bytesrätt?
Lämna tillbaka och handla någon annanstans!
Har du ingen bytesrätt?
Lämna tillbaka och handla någon annanstans!
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 16:21Jag har en jättebra LBS som säkerligen gör ett jättebra jobb och som jag handlar en del av.
Problem 1: Han är fiskare och gillar ShimaNO. Jag gillar Campagnolo!
Problem 2: Jag river och sätter ihop mina cyklar själv eftersom jag litar inte på min egen s
Jag har en jättebra LBS som säkerligen gör ett jättebra jobb och som jag handlar en del av.
Problem 1: Han är fiskare och gillar ShimaNO. Jag gillar Campagnolo!
Problem 2: Jag river och sätter ihop mina cyklar själv eftersom jag litar inte på min egen s