Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFantastiska ledlampan N-1000 från …
You need to log in to create posts and topics.

Lågpris-816-kopian ser inte ut att ha diffusorlinser på "öronen" som originalet har...
Så troligtvis ger den inte den breda "icke-bländande" ljusbilden som 816 har i motsvarande ljusläge

Om det behövs så är det både enkelt och biiligt att byta till diffusorlinser.
Finns det ingen som passar hos DX så finns de på eBay, tex den här
http://www.ebay.com.sg/itm/Wide-Angle-Lens-4-MagicShine-Gemini-Lupine-Bike-Light-/300545626206?pt=LH_DefaultDo

Den där passar på den stora mittlampan och inte på "öronen", men det finns nog att hitta till de också om man leter lite.

Visst är det enklare med en lins som passar från början,
men spridningslinsen från eBay är i plast, det är därför inte svårt att slipa ned den till rätt diameter om det behövs.
Det finns även andra, enkla sätt att öka spridningen.

Om det nu behövs.
Jag

Visst är det bättre att få mer för mindre. Idag kanske jag skulle välja annorlunda än vad jag gjorde för drygt ett år sedan.
Dock så har min MJ-816 ännu aldrig varit otillräcklig i vare sig ljusmängd, spridning eller tillgänglig batteritid, så jag finner

För den som redan har en lampa så finns det ju ingen anledning till att köpa ngn av de nya modellerna.
Men för den som skall köpa en "Musse Pigg"-lampa så finns det nu ingen anledning till att köpa den ursprungliga MJ-816.
Valet står ju istället mellan de

Håkan C,
jag försökte beställa från den finska siten, kan inte finska så google fick hjälpa till 🙂 men det gick inte att komma vidare i beställningen för dom säljer inte 856an utanför finland 🙁

Har du beställt från den siten?

Jag har inte beställt från dem, jag blev tipsad om siten i ett annat Forum
Men borde inte ett handelsförbud vara ett brott både mot EUs regler och nordensamarbetet?
Har du provat att ringa dem?
Om de inte kan svenska så borde engelska funka.

Annars så ha

Jaha, fick väl köpa den själv då... Nu har den kommit (lampan i rubriken) och här kommer lite första reflektioner efter att ha testat lite på en promenad och i trädgården.

+ Mkt bra svar och service vid kontakt med säljaren.
+ Snabbt skickat och relativ

Martin Kardell skrev:
> Om man googlar cykellampan p7 eller t6 så kan man ju läsa om ägare
> till den som säger att den nog är vattentålig men att man kanske inte
> skulle vilja springa i regn med den så gärna

Den ursprungliga P7-lampan, Magicshine MJ-