Quote from Guest on 11 August 2009, 08:50Ni alla känner till dom. En bil eller buss kommer i en omkörning så nära att du inte kan vingla det minsta åt vänster. Du spänner hela kroppen och försöker hålla dig så still som möjligt för att köra på så rak linje det går. Har du tur kan du lägga vikten
Ni alla känner till dom. En bil eller buss kommer i en omkörning så nära att du inte kan vingla det minsta åt vänster. Du spänner hela kroppen och försöker hålla dig så still som möjligt för att köra på så rak linje det går. Har du tur kan du lägga vikten
Quote from Camilla Höög on 11 August 2009, 09:00Ligg längre ut i vägen så att de inte kan köra om. Ta plats.
Som motorcyklist får man lära sig att man ska ligga till vänster om mitten på egen vägbana så att inte bilister lockas till att köra om.
Som cyklist så är höger hjulspår ganska lagom tycker jag
Ligg längre ut i vägen så att de inte kan köra om. Ta plats.
Som motorcyklist får man lära sig att man ska ligga till vänster om mitten på egen vägbana så att inte bilister lockas till att köra om.
Som cyklist så är höger hjulspår ganska lagom tycker jag
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:17Håller med Anders. Den krassa verklíghten är att folk är mer rädd om sina bilar än om oss cyklister. Ligger man en bit ut ut i vägbanan, tycker folk att det ser trångt ut och tänker att här måste man passa bilen, bäst att hålla ut.
Håller med Anders. Den krassa verklíghten är att folk är mer rädd om sina bilar än om oss cyklister. Ligger man en bit ut ut i vägbanan, tycker folk att det ser trångt ut och tänker att här måste man passa bilen, bäst att hålla ut.
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:18Jag har en liten backspegel på hjälmen så jag upptäcker bilar mm som kommer i fatt mig i lite bättre tid, sen vinglar man till och "stjäl" 2-3dm extara väg när bilen är på lite lagom avstånd. Helt plötsligt lämnar bilar bättre med plats och kör lite sakt
Jag har en liten backspegel på hjälmen så jag upptäcker bilar mm som kommer i fatt mig i lite bättre tid, sen vinglar man till och "stjäl" 2-3dm extara väg när bilen är på lite lagom avstånd. Helt plötsligt lämnar bilar bättre med plats och kör lite sakt
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:46Enligt vissa ska man vinka glatt med handen och se glad ut. Då inser mottrafikanter att deras beteende inte ligger i linje med gällande trafikregler.
Jag använder mig av andra metoder.
Enligt vissa ska man vinka glatt med handen och se glad ut. Då inser mottrafikanter att deras beteende inte ligger i linje med gällande trafikregler.
Jag använder mig av andra metoder.
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:53Håll ut en nyckel, lol.
Håll ut en nyckel, lol.
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:55Jag brukar ligga ganska långt ut, men jag vill inte gärna störa trafikflödet så mycket. Även det kan få sina konsekvenser av stressade förare och fler dåligt genomtänkta omkörningar. Generellt sett tycker jag det fungerar bra med omkörningar där jag ligge
Jag brukar ligga ganska långt ut, men jag vill inte gärna störa trafikflödet så mycket. Även det kan få sina konsekvenser av stressade förare och fler dåligt genomtänkta omkörningar. Generellt sett tycker jag det fungerar bra med omkörningar där jag ligge
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:55Jag har bara medtrafikanter när jag är ute i trafiken, har man mottrafikanter har man nog fel inställning till trafiken och skapar problem själv också.
Jag har bara medtrafikanter när jag är ute i trafiken, har man mottrafikanter har man nog fel inställning till trafiken och skapar problem själv också.
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 10:00Eftersom det inte är tillåtet med omkörningar vid möte, backkrön eller skymda kurvor så vad är problemet om inte någon kan köra om vid de tillfällena.
Mottrafikanter är de som riskerar mitt liv eller andras vid idiotomkörningar. De kan också komma på min
Eftersom det inte är tillåtet med omkörningar vid möte, backkrön eller skymda kurvor så vad är problemet om inte någon kan köra om vid de tillfällena.
Mottrafikanter är de som riskerar mitt liv eller andras vid idiotomkörningar. De kan också komma på min
Quote from ellen olsson on 11 August 2009, 10:01En del av "medtrafikanterna" är emot oss och verkar ha som mål att lemlästa oss. De förtjänar att kallas mottrafikanter.
En del av "medtrafikanterna" är emot oss och verkar ha som mål att lemlästa oss. De förtjänar att kallas mottrafikanter.