Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 12:12Av någon anledning så tycks de som anser sig ha mottrafikanter också vara de som oftast har problem ute i trafiken också. Nu är jag ju inte ute så värst mycket men några mil i veckan blir det ju och jag kan inte säga att jag har några direkta problem med
Av någon anledning så tycks de som anser sig ha mottrafikanter också vara de som oftast har problem ute i trafiken också. Nu är jag ju inte ute så värst mycket men några mil i veckan blir det ju och jag kan inte säga att jag har några direkta problem med
Quote from ellen olsson on 11 August 2009, 12:17Fredrik J: Jag misstänker att du cyklar för lite eller utanför landets gränser om du aldrig stöter på idioter som aldrig borde ha fått körkort men som lik förbannat sitter i en stor eller liten plåtburk och gör livet surt för andra.
Fredrik J: Jag misstänker att du cyklar för lite eller utanför landets gränser om du aldrig stöter på idioter som aldrig borde ha fått körkort men som lik förbannat sitter i en stor eller liten plåtburk och gör livet surt för andra.
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 12:23Håller ni 30 km/h i timmen på 30-sträckor? * undrar *
Håller ni 30 km/h i timmen på 30-sträckor? * undrar *
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 12:38Personligen så håller jag 30 på 30-sträckor... det är typ den hastighetsbegränsning som jag respekterar mest eftersom det oftast finns en rätt uppenbar anledning till att den är satt typ skolor och annat.
Fast sen jag skaffa GPS till bilen så håller jag
Personligen så håller jag 30 på 30-sträckor... det är typ den hastighetsbegränsning som jag respekterar mest eftersom det oftast finns en rätt uppenbar anledning till att den är satt typ skolor och annat.
Fast sen jag skaffa GPS till bilen så håller jag
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 12:43Jag menar om ni håller fartgränserna på 30-sträckor, med cykel.
Jag menar om ni håller fartgränserna på 30-sträckor, med cykel.
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 12:52Det har hänt att jag kört förfort på en 30 sträcka med cykel några gånger, har nog hållt 34-35km/h men ändå har bilar kört förbi mig. Fy på mig, jag ska inte göra om det lovar jag 😉
Det har hänt att jag kört förfort på en 30 sträcka med cykel några gånger, har nog hållt 34-35km/h men ändå har bilar kört förbi mig. Fy på mig, jag ska inte göra om det lovar jag 😉
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 12:53Om det inte råkar vara väldigt mycket nedförsbacke precis innan så är det inget jag direkt behöver ta ställning till när jag cyklar.
/Fredrik
Om det inte råkar vara väldigt mycket nedförsbacke precis innan så är det inget jag direkt behöver ta ställning till när jag cyklar.
/Fredrik
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 13:38Nu finns det även de som cyklar när det inte är högsommar och vindstilla.
Kör 15-20 timmar i veckan i alla sorters väder och se om ni tycker att allting känns tryggt o säkert.Vi är några som har vänner som har dött eller blivit handikappade av mottrafik
Nu finns det även de som cyklar när det inte är högsommar och vindstilla.
Kör 15-20 timmar i veckan i alla sorters väder och se om ni tycker att allting känns tryggt o säkert.
Vi är några som har vänner som har dött eller blivit handikappade av mottrafik
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 15:2730 km/h är inte samma sak för en cykel som för en bil. En bil är stor, tung, svårmanövrerad, luktar illa och släpper ut hälsovådliga ämnen. En cykel är ett konstverk som lätt väjer undan hinder, bromsar kvickt och föraren har en alldeles utomordentlig sik
30 km/h är inte samma sak för en cykel som för en bil. En bil är stor, tung, svårmanövrerad, luktar illa och släpper ut hälsovådliga ämnen. En cykel är ett konstverk som lätt väjer undan hinder, bromsar kvickt och föraren har en alldeles utomordentlig sik
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 18:58Montera kamera på cykeln.
Klipp ut idiotomkörningarna.
Lägg ut på Youtube.
Montera kamera på cykeln.
Klipp ut idiotomkörningarna.
Lägg ut på Youtube.