Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFarligt med naturläkemedel?
You need to log in to create posts and topics.

Det finns alltid minst en tanke i mina inlägg. Frågan är bara vilken?

En bak?

Behöver du Johannes ört, Ginseng,Rosenrot, Chisan etc för att träna/tävla?

Nej, jag behöver inte medlet för att träna. Träningsorken verkar finnas när den bör men i andra situationer kan jag bli trött och jagas av stundtals känsla av "som före influensa" och funderar på om jag kanske är allergiskt mot något i min omgivning men d

Johannesört är en jäkligt god krydda i brännvin!

Annars kan du testa att äta bättre, sova mer och stressa mindre. Sannolikt bättre effekt och ingen risk för biverkningar. Det finns inte alltid en quick fix, även om reklamen hävdar att de gamla kineserna säger det...

Hur du än gör, hoppas du blir piggar

Moderna läkemedel är ofta vidareutvecklingar från växters (gift)försvar. Jag skulle därför vara lika återhållsam med naturläkemedel som jag är med med vanliga läkemedel.

Kan ju vara en idé att besöka närmaste vårdcentral om man misstänker sjukdom istället för att peta i sig tre olika naturläkemedel.

Vårdcentraler har en ful benägenhet att avvisa en om man inte kan anföra något konkret.

Eftersom naturläkemedel ofta innehåller ett stort antal verksamma ämnen (som har olika o ibland motverkande effekter) har de emellanåt nackdelen att antingen slå ut andra ämnens effekt eller tvärtom förstärka dem på ett oönskad sätt. Principen gäller ju f