Quote from Guest on 8 May 2011, 20:50hej.
Hur fort brukar ni springa era tusingar när det gäller Tröskelintervaller. Jag brukar springa 6-8 tusingar och med 1 min vila i den fart jag kan hålla i en timme. Jag har sätt i en del bloggar att vissa brukar använda milfarten istället!
hej.
Hur fort brukar ni springa era tusingar när det gäller Tröskelintervaller. Jag brukar springa 6-8 tusingar och med 1 min vila i den fart jag kan hålla i en timme. Jag har sätt i en del bloggar att vissa brukar använda milfarten istället!
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 21:00Jag springer mycket fortare än så.
Min milfart (som bäst) är 50 minuter, jag kör tusingarna i 4:30-tempo.
Å andra sidan har jag gåvila tills pulsen är nere på uppvärmningspuls igen, men efter några pass med tusingar brukar det inte ta mycket mer än en min
Jag springer mycket fortare än så.
Min milfart (som bäst) är 50 minuter, jag kör tusingarna i 4:30-tempo.
Å andra sidan har jag gåvila tills pulsen är nere på uppvärmningspuls igen, men efter några pass med tusingar brukar det inte ta mycket mer än en min
Quote from Elias Engqvist on 8 May 2011, 21:23Jag springer milen ung som AT och kör 1000-ingar i ung 4:30-4:35 också!
Jag springer milen ung som AT och kör 1000-ingar i ung 4:30-4:35 också!
Quote from Susan Hartley on 8 May 2011, 21:45Milfarten tycker jag personligen är lite för hög för att ha som riktmärke för tröskelfart. Jag brukar lägga mig någonstans mellan min halvmarafart och 15 km-fart, det kan variera lite med dagsformen. Springer jag tröskel i form av tusingar så har jag minu
Milfarten tycker jag personligen är lite för hög för att ha som riktmärke för tröskelfart. Jag brukar lägga mig någonstans mellan min halvmarafart och 15 km-fart, det kan variera lite med dagsformen. Springer jag tröskel i form av tusingar så har jag minu
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 21:47Jag kör som Christer och AT, för mig är poängen med tusingar att hålla högre fart än jag gör på milen på tävling, i hopp om att öka min toppfart
hittills har det funkat sådär...
😉
Jag kör som Christer och AT, för mig är poängen med tusingar att hålla högre fart än jag gör på milen på tävling, i hopp om att öka min toppfart
hittills har det funkat sådär...
😉
Quote from Susan Hartley on 8 May 2011, 21:56Mikael: Menar du verkligen då att du springer dina tusingar i tröskelfart (så som frågan är ställd)?
Poängen med att springa tusingar i tröskelfart tycker jag inte är att höja toppfarten, utan att kunna springa längre sträckor i sin tröskelfart utan att
Mikael: Menar du verkligen då att du springer dina tusingar i tröskelfart (så som frågan är ställd)?
Poängen med att springa tusingar i tröskelfart tycker jag inte är att höja toppfarten, utan att kunna springa längre sträckor i sin tröskelfart utan att
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 22:14Skall oxå nämna att jag har andra pass där jag kör tusingar på 4:26 fart, men då är det VOmax intervaller. Vilan är då längre, ca 3 min. Ps springer milen på 47
Skall oxå nämna att jag har andra pass där jag kör tusingar på 4:26 fart, men då är det VOmax intervaller. Vilan är då längre, ca 3 min. Ps springer milen på 47
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 22:18Johanna: jag är nog inte så vetenskaplig i min träning, och inte vet jag var min tröskel ligger, eftersom jag inte testat mitt VO2-max, utan jag ser intervaller som ett sätt att få upp farten, och om mitt tempo ligger över eller under min tröskel spelar i
Johanna: jag är nog inte så vetenskaplig i min träning, och inte vet jag var min tröskel ligger, eftersom jag inte testat mitt VO2-max, utan jag ser intervaller som ett sätt att få upp farten, och om mitt tempo ligger över eller under min tröskel spelar i
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 22:20Johanna, hur mycket skiljer sig din 15 km fart och halvmarafart?
PS snygg tid på halvmaran igår
Johanna, hur mycket skiljer sig din 15 km fart och halvmarafart?
PS snygg tid på halvmaran igår
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 22:51Jag håller med Johanna, med tillägget att tröskelfart även gör att gränsen för tröskeln höjs. Jag har testat 200-ingar på bana och back-intervaller med avsikten att träna löp-ekonomi. VO2-Max kan det ha blivit oavsiktligt på 1000-ingar nån gång när jag kä
Jag håller med Johanna, med tillägget att tröskelfart även gör att gränsen för tröskeln höjs. Jag har testat 200-ingar på bana och back-intervaller med avsikten att träna löp-ekonomi. VO2-Max kan det ha blivit oavsiktligt på 1000-ingar nån gång när jag kä