Quote from Guest on 12 January 2009, 21:24Jag är något utav en rookie på det här med löpning, därför kör jag efter Szalkais program för att klara halvmaran på under 90 minuter. I morgon står det fartlek på schemat, kan någon på ett enkelt och pedagogiskt sätt förklara vad det innebär. Vad är skil
Jag är något utav en rookie på det här med löpning, därför kör jag efter Szalkais program för att klara halvmaran på under 90 minuter. I morgon står det fartlek på schemat, kan någon på ett enkelt och pedagogiskt sätt förklara vad det innebär. Vad är skil
Quote from ellen olsson on 12 January 2009, 21:34http://en.wikipedia.org/wiki/Fartlek
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 21:55haha. Varför.. är ordet registrerat på eng wiki? Låter väl bara kul på engelska. ..men, men - det verkar ju finnas historia bakom termen. Jag har bara accepterat övningen och kört på.
edit: Jojjomen. Där fanns ju historia. Man lär sig något nytt varje da
haha. Varför.. är ordet registrerat på eng wiki? Låter väl bara kul på engelska. ..men, men - det verkar ju finnas historia bakom termen. Jag har bara accepterat övningen och kört på.
edit: Jojjomen. Där fanns ju historia. Man lär sig något nytt varje da
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 21:58En rookie som satsar på 90min. Olika fall ödets lotter, normalt brukar man då sikta på att komma runt eller klara 2h. Det är vi som harvar år ut och år in som ska satsa på 90min 🙂 Fast man ser att du tidigare gjort milen på 37:30. Då undrar jag hur man
En rookie som satsar på 90min. Olika fall ödets lotter, normalt brukar man då sikta på att komma runt eller klara 2h. Det är vi som harvar år ut och år in som ska satsa på 90min 🙂 Fast man ser att du tidigare gjort milen på 37:30. Då undrar jag hur man
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 22:53HMmm jag hade fattat fartlek helt annorlunda... jo det låter kul på engelska speciellt med tanke på vad det betyder "fart" = prutt/fis. 😉 Eller det kanske bara är jag?
Jag hade fattat det som ännu kortare intervaller med helt olika distanser hela tiden
HMmm jag hade fattat fartlek helt annorlunda... jo det låter kul på engelska speciellt med tanke på vad det betyder "fart" = prutt/fis. 😉 Eller det kanske bara är jag?
Jag hade fattat det som ännu kortare intervaller med helt olika distanser hela tiden
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 22:54Ja förlåt mig att jag bara undrar...varför i helvete ska en 31 årig man som varit borta från löpning i hela tio bast satsa på den tiden i en halvmara?????Macho-typ komplex..??? Jag föreslår dig att du ska kuta försiktigt å långsamt i den där Karlstadshalv
Ja förlåt mig att jag bara undrar...varför i helvete ska en 31 årig man som varit borta från löpning i hela tio bast satsa på den tiden i en halvmara?????Macho-typ komplex..??? Jag föreslår dig att du ska kuta försiktigt å långsamt i den där Karlstadshalv
Quote from ellen olsson on 12 January 2009, 22:55Oregelbundna och ostrukturerade spontanintervaller är grunden. Sedan finns det massor med folk som strukturerat upp fartleken men då missar man en del av poängen.
Oregelbundna och ostrukturerade spontanintervaller är grunden. Sedan finns det massor med folk som strukturerat upp fartleken men då missar man en del av poängen.
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 22:57Fartlek = intervaller minus det dåliga samvetet?
Fartlek = intervaller minus det dåliga samvetet?
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 22:58Svårt att bedriva fartlek ensam.
Svårt att bedriva fartlek ensam.
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 22:58Mats R. Så har jag oxo fattat galoppen prexis som du beskriver det...
Å det kan vara skitkul när man är flera å utmanar liksom...:"Först till björken...." etc,etc....Otränade får ganska ofta skador av det här tydligen//Psiisimisten-kjelle.
Mats R. Så har jag oxo fattat galoppen prexis som du beskriver det...
Å det kan vara skitkul när man är flera å utmanar liksom...:"Först till björken...." etc,etc....Otränade får ganska ofta skador av det här tydligen//Psiisimisten-kjelle.