Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 09:55Tittade på hans träning: "Lätt Distans 10km 44:19 Mycket uppför. Kändes bra, rätt så blåsigt." *gulp* Ser ut som om 90min redan finns där. Men var det verkligen "lätt" distans? Undrar om inte Olof i sin iver gör det klassiska felet att köra distanspassen
Tittade på hans träning: "Lätt Distans 10km 44:19 Mycket uppför. Kändes bra, rätt så blåsigt." *gulp* Ser ut som om 90min redan finns där. Men var det verkligen "lätt" distans? Undrar om inte Olof i sin iver gör det klassiska felet att köra distanspassen
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 10:54Robert och Anna - låter som det vore optimalt i helt okänd terräng, då får man ju överraskningsmomentet som David efterlyser.
Christer - Har inga andra tider än det som finns i min träningsdagbok.
Leif - Jag är medveten om att jag nog håller för hög fa
Robert och Anna - låter som det vore optimalt i helt okänd terräng, då får man ju överraskningsmomentet som David efterlyser.
Christer - Har inga andra tider än det som finns i min träningsdagbok.
Leif - Jag är medveten om att jag nog håller för hög fa
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 10:56Är han van vid fotboll är troligen benmuskulatur, knän mm ganska välbyggda redan och skaderisken minskar jämfört med en som inte tränat alls före löpningen...
Är han van vid fotboll är troligen benmuskulatur, knän mm ganska välbyggda redan och skaderisken minskar jämfört med en som inte tränat alls före löpningen...
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 18:47Jag började löpträna för ca tre år sedan. Mitt mål var att springa milen under 40 minuter efter två år. Jag kapade min miltid från ca 55 min till ca 43 på två år. Sen tog det liksom stopp, började få problem med mina knän etc. Ett av mina problem var just
Jag började löpträna för ca tre år sedan. Mitt mål var att springa milen under 40 minuter efter två år. Jag kapade min miltid från ca 55 min till ca 43 på två år. Sen tog det liksom stopp, började få problem med mina knän etc. Ett av mina problem var just
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 18:53Jag tycker Olof ska ta det mycket lugnare och sikta på 1.50 på Gbgvarvet. Annars blir han snabbare än mig och det unnar jag honom inte 🙁
Jag tycker Olof ska ta det mycket lugnare och sikta på 1.50 på Gbgvarvet. Annars blir han snabbare än mig och det unnar jag honom inte 🙁
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 19:02Förlåt igen för mitt taskiga ordval etc...Har en massa att skylla på vad gäller måndagens aktiviteter men skiter i det å får stå för mina ord. Jag ska fom nu tänka mig för ordentligt när jag efter typ 14 timmars engagemang sätter mig framför FunBeat för a
Förlåt igen för mitt taskiga ordval etc...Har en massa att skylla på vad gäller måndagens aktiviteter men skiter i det å får stå för mina ord. Jag ska fom nu tänka mig för ordentligt när jag efter typ 14 timmars engagemang sätter mig framför FunBeat för a
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 22:19..mina nya "parkourpass" kan i så fall liknas vid fartlek. Alla hinder, balansgång, sprint, jogg, hjulningar osv.
Ett hett tips är "tafatt"... Plocka fram barnasinnet och jaga varandra. Använd hinder, spurta. är man tre får man vila lite ibland också. An
..mina nya "parkourpass" kan i så fall liknas vid fartlek. Alla hinder, balansgång, sprint, jogg, hjulningar osv.
Ett hett tips är "tafatt"... Plocka fram barnasinnet och jaga varandra. Använd hinder, spurta. är man tre får man vila lite ibland också. An
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 22:43Kjell - Allt är förlåtet (L)
Lars - Blir? 😉
Lee - Jag har en pulsklocka. Jag har dock aldrig mätt maxpuls utan vet att om jag går över 160 i puls så kommer jag att behöva lugna mig efter ett par minuter. Min medelpuls på milpassen brukar nog ligga kr
Kjell - Allt är förlåtet (L)
Lars - Blir? 😉
Lee - Jag har en pulsklocka. Jag har dock aldrig mätt maxpuls utan vet att om jag går över 160 i puls så kommer jag att behöva lugna mig efter ett par minuter. Min medelpuls på milpassen brukar nog ligga kr
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 22:56Lycka till Olof! Följ Szalkais program, och klarar du passens angivna tider med rätt ansträngning för respektive pass. Så bör du klara ditt mål.
Angående att börja träna igen efter ett långt uppehåll så tror jag att du har stora möjligheter å komma ner mo
Lycka till Olof! Följ Szalkais program, och klarar du passens angivna tider med rätt ansträngning för respektive pass. Så bör du klara ditt mål.
Angående att börja träna igen efter ett långt uppehåll så tror jag att du har stora möjligheter å komma ner mo
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 23:03Jag är "dörrmatta"...zero referenser å kunskap. Nu betydligt kunnigare,//Kjell.
Jag är "dörrmatta"...zero referenser å kunskap. Nu betydligt kunnigare,//Kjell.