Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag lägger frågan här, då jag tror att jag når flera.

Jag har under hela min löpartid - 3 år - använt samma sko, Nike Air Max Moto från version 4-6, och varit nöjd med den. Skon är för lätta personer, utan pronationsstöd och med något bredare läst. Utpro

Jag blev också pålurad ett par 2140 på Löplabbet förra året, trots att jag kört med
DS Trainer några år. Jag får ont i fötterna av mina 2140 så jag springer vidare i mina DS Trainer (nu 2 år gamla) när jag inte använder Fivefingers. 1500 spänn i sjön.
Men

Jag tycker att du skall gå till butiken och påpeka vad expeditens råd har medfört och att du skall få en REJÄL rabatt på ett par nya skor.

Marcus,

Löplabbet säljer tyvärr inte Fivefingers.

Svarade huvudsakligen på Sylvias inlägg. Men, du behöver väl ett par vanliga löparskor också?

Jag har också haft en konstig ömhet i ena hålfoten som jag inte riktigt blir av med. Det känns ungefär som om valvet sjunkit ner lite.
Jag har fått för mig att jag skall kurera det genom minimalistisk löpning och på något vis stärka muskulaturen under fo

I en artikel i British Journal of Sports Medicine 2008, visade Dr Craig Richards, forskare vid University of Newcastle i Australien, att det inte finns några evidensbaserade studier som visar löparskor gör dig mindre benägen att bli skadad. Inte en enda.

Jag har fått höra av såväl skoförsäljare som en ortopedskotekniker att mycket lätta personer inte inte bör springa i skor med pronationsstöd. De blir för styva och stumma eftersom en mycket lätt person inte "trampar igenom" materialet ordentligt. Jag väge

Oj, det blev dubbelt.

Tack för alla synpunker! 🙂

Börje, det låter inte helt osannolikt då, att jag har fått problem sen jag började springa i denna skon då. Saken är den att jag även de första rundorna fick blåsor precis i hålfötterna, vilket tyder på att nåt, som inte ska