Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu på fredag skall jag på fest och nästa lördag (alltså inte nu på lördag) så är det ju som bekant jubileumsmaraton. Det vill säga 8 dagars mellanrum. Det finns ju risk för att jag får i mig en och annan öl och ett och annat glas vin.

Hur påverkar en be

Det ska vara ett rejält sjöslag för att vätskebristen och tröttheten ska hänga i så länge som 8 dagar, skulle jag tro. Men vill du vara på den riktigt säkra sidan kör du klassikern varannan alkoholfritt, eller håller dig nykter helt och hållet.

Med tanke på att SM-segraren laddade med "två ale och en påse chips" dagen innan SM borde en back öl en vecka innan knappas vara faktor.

Skämt åsido så tror jag ovanstående: Det ska mycket till för att en fest ska påverka maran en vecka efter. Om det int

Största risken om du drar i dig rejält tror jag är sänkningen av imunförsvaret och mycket folk på fest! spriten tror jag inte påverkar men en förkylning skulle va mindre bra.....

Det där har jag också funderat på Jens. Mosebacke en fredagkväll är ju inte folktomt direkt...

Delikat fråga 🙂
En och annan och ett och annat är ju ganska vagt 😉

Har du tänkt slarva med sömnen också?
Om du blir förkyld, blir du då sjuk en två dagar eller tar det vanligtvis en till två veckor?

Du får fråga dig hur viktigt maran är och hur vikti

ta inte risken. 😉

Du kommer behöva allt du laddar inför marathon.
Drick läckra juicer, andra alkoholfria alternativ 😉

Jag skiter i Mosebacke, känner att jag är på väg att bli förkyld...
Mats, jag är sån som är förkyld i 2 veckor så det verkar som att jag missar maran iaf. Hoppas att jag har fel angående förkylningssymptomen.

Om du känner att du "är på väg att bli förkyld" så är det förmodligen en släng av pre-marathon stress syndrome. Ta ett stort glas cognac så bör det gå över.

Man känner alltid att man är på väg mot en förkylning när loppen närmar sig. Ibland är det verkligen så, men oftast inte.

Av alla botemedel mot hypokondri föredrar jag cognac.