Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 16:42Hmm, cognac säger ni. En whiskey kanske funkar 😀
Tror jag testar bägge för att vara på den säkra sidan.
Hmm, cognac säger ni. En whiskey kanske funkar 😀
Tror jag testar bägge för att vara på den säkra sidan.
Quote from Catharina Brattlin on 5 July 2012, 16:46Det måste väl finnas en lagom-mode även på festandet?
Jag tackar aldrig nej till en fest, om den inte går kvällen innan ett lopp vill säga, men så berusar jag mig inte så att jag får krypa hem heller. Varför välja när man kan få det bästa av två världar
Det måste väl finnas en lagom-mode även på festandet?
Jag tackar aldrig nej till en fest, om den inte går kvällen innan ett lopp vill säga, men så berusar jag mig inte så att jag får krypa hem heller. Varför välja när man kan få det bästa av två världar
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 17:05Mitt rådande halvmarapers sattes efter en lugn, men dock festkväll. 5-6 öl, fast ganska tidigt på kvällen, sedan vatten. Sängen vid typ halv tre. Start på förmiddagen (Kungsholmen runt i fjol).
Det blev en sån dag när benen är fjäderlätta och man springe
Mitt rådande halvmarapers sattes efter en lugn, men dock festkväll. 5-6 öl, fast ganska tidigt på kvällen, sedan vatten. Sängen vid typ halv tre. Start på förmiddagen (Kungsholmen runt i fjol).
Det blev en sån dag när benen är fjäderlätta och man springe
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 17:34Sylvia, jag pratar inte plakat =) Jag pratar salongsberusad. Oavsett inmundigad mängd påverkar ju dock alkoholen 😀
Sylvia, jag pratar inte plakat =) Jag pratar salongsberusad. Oavsett inmundigad mängd påverkar ju dock alkoholen 😀
Quote from Catharina Brattlin on 5 July 2012, 18:15Samma dag, ja, och möjligtvis nästa dag också. Men knappast åtta dagar efter. Inte en chans!
Fester är ju en del av livets alla kryddor! 😀
Samma dag, ja, och möjligtvis nästa dag också. Men knappast åtta dagar efter. Inte en chans!
Fester är ju en del av livets alla kryddor! 😀
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 18:28Instämmer med Sylvia och Tomas. 8 dagar mellan ett festande och ett lopp borde inte påverka prestationen (ska inte) sen förstår jag att Rush kräver sitt..med allt det innebär:)
Instämmer med Sylvia och Tomas. 8 dagar mellan ett festande och ett lopp borde inte påverka prestationen (ska inte) sen förstår jag att Rush kräver sitt..med allt det innebär:)
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 19:18Jag tror inte att det är någon fara med ett (relativt litet) alkoholintag åtta dagar innan loppet. Påverkan på immunförsvaret är liten och visst ökar risken för förkylning genom att träffa andra människor, men jag tror också att festen kan ha positiva eff
Jag tror inte att det är någon fara med ett (relativt litet) alkoholintag åtta dagar innan loppet. Påverkan på immunförsvaret är liten och visst ökar risken för förkylning genom att träffa andra människor, men jag tror också att festen kan ha positiva eff
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 19:25Innan förra maran drack jag några öl per kväll både fredag och lördag veckan innan maran. Kände knappast av någon prestationsförlust eller liknande och detta trots det minst sagt pissiga vädret på Stockholm Marathon.
Nu inför Jubileum kommer det bli någo
Innan förra maran drack jag några öl per kväll både fredag och lördag veckan innan maran. Kände knappast av någon prestationsförlust eller liknande och detta trots det minst sagt pissiga vädret på Stockholm Marathon.
Nu inför Jubileum kommer det bli någo
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 16:17Jag hade nästan samma dilemma tidigare i vår. Var på bröllop på lördagen och sen Köpenhamn maraton dagen efter.
Körde på varannan lättöl med sista riktiga ölen och en myswhisky vid 8.
Det största problemet tycker jag var de få timmarna med sömn och det
Jag hade nästan samma dilemma tidigare i vår. Var på bröllop på lördagen och sen Köpenhamn maraton dagen efter.
Körde på varannan lättöl med sista riktiga ölen och en myswhisky vid 8.
Det största problemet tycker jag var de få timmarna med sömn och det
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 18:26Åtta dagar.....jag trodde att vi pratade om åtta timmar!!!????
Drick, sjung och var glad...!
Åtta dagar.....jag trodde att vi pratade om åtta timmar!!!????
Drick, sjung och var glad...!