Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 20:58David G: Skulle det funka att hålla lampan i handen när du springer :D. Borde guppa lika mycket som om du har den på huvudet. Men det kanske blir jobbigt att hålla nåt i handen?
David G: Skulle det funka att hålla lampan i handen när du springer :D. Borde guppa lika mycket som om du har den på huvudet. Men det kanske blir jobbigt att hålla nåt i handen?
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 21:01Jag säger som jag alltid säger: lägg den i behån!
Jag säger som jag alltid säger: lägg den i behån!
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 21:11Jag höll en ficklampa i handen vid en nattorientering förrut och virra bort mig totalt i skogen. Visade sig att ficklampan hade en liten magnet på sig så man kunde hänga upp den på kylskåpet, så kompassen flippade totalt. Tog ett tag innan man märkte det.
Jag höll en ficklampa i handen vid en nattorientering förrut och virra bort mig totalt i skogen. Visade sig att ficklampan hade en liten magnet på sig så man kunde hänga upp den på kylskåpet, så kompassen flippade totalt. Tog ett tag innan man märkte det.
Quote from Funbeat user on 4 September 2009, 13:26Mona: Självklart guppar en lampa som man har på huvudet. Men det gör ju önen med och det brukar inte störa mig.
Faktum är att en lampa som sitter på huvudet hela tiden riktar ljuskäglan dit näsan pekar och guppandet märks inte överhuvud taget.
Mona: Självklart guppar en lampa som man har på huvudet. Men det gör ju önen med och det brukar inte störa mig.
Faktum är att en lampa som sitter på huvudet hela tiden riktar ljuskäglan dit näsan pekar och guppandet märks inte överhuvud taget.
Quote from Funbeat user on 5 September 2009, 08:15Jag investerade i en pannlampa som funkar riktigt bra. Batterier är den snål på också.
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=560239
Om man inte nödvändigtvis behöver en strålkastare i pannan så funkar den alldeles utmar
Jag investerade i en pannlampa som funkar riktigt bra. Batterier är den snål på också.
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=560239
Om man inte nödvändigtvis behöver en strålkastare i pannan så funkar den alldeles utmar
Quote from Fredric Lagerström on 5 September 2009, 08:39Jag har sprungit med den en föregångare till den här flera år.
http://www.outdoorexperten.se/p-7147-silva-pannlampa-l4-camo.aspx
Min modell som alltså är äldre har 3 led lampor och inget rött ljus. Det sägs att
med rött ljus så förstörs inte nattsynen.
Jag har sprungit med den en föregångare till den här flera år.
http://www.outdoorexperten.se/p-7147-silva-pannlampa-l4-camo.aspx
Min modell som alltså är äldre har 3 led lampor och inget rött ljus. Det sägs att
med rött ljus så förstörs inte nattsynen.
Quote from Jan Lundquist on 5 September 2009, 09:42>Det sägs att med rött ljus så förstörs inte nattsynen.
Nej, så är det och det är nästan bara vi som navigerar på natten som behöver rött ljus när vi t ex behöver orientera oss på sjökortet och sedan kika upp över fjärden och se om det verkar stämma med
>Det sägs att med rött ljus så förstörs inte nattsynen.
Nej, så är det och det är nästan bara vi som navigerar på natten som behöver rött ljus när vi t ex behöver orientera oss på sjökortet och sedan kika upp över fjärden och se om det verkar stämma med
Quote from Fredric Lagerström on 5 September 2009, 09:52insjöpirater 😉
insjöpirater 😉
Quote from ellen olsson on 5 September 2009, 10:33Det korrekta uttrycket är "sötvattenspirater". 🙂
Det korrekta uttrycket är "sötvattenspirater". 🙂
Quote from Funbeat user on 5 September 2009, 10:35Nej, inte om man vill peka särskilt på att de är pirater från just Insjön. DÅ blir det mer korrekt att kalla dem insjöpirater.
Sen kan ju en sötvattenspirat även vara en flodpirat, så kanske det är bäst att skilja på dem även om de inte är från Dalarna?
Nej, inte om man vill peka särskilt på att de är pirater från just Insjön. DÅ blir det mer korrekt att kalla dem insjöpirater.
Sen kan ju en sötvattenspirat även vara en flodpirat, så kanske det är bäst att skilja på dem även om de inte är från Dalarna?