Quote from Guest on 18 September 2008, 17:10Finalloppet i Skatås. Sträckor kan väljas bl.a.:
- Tjärnrundan 8,8 km
- Långa banan 18,8 kmVästsveriges ledande terränglopp sedan 1968.
http://www.proteamonline.se/?Id=662
Finalloppet i Skatås. Sträckor kan väljas bl.a.:
- Tjärnrundan 8,8 km
- Långa banan 18,8 km
Västsveriges ledande terränglopp sedan 1968.
Quote from Funbeat user on 18 September 2008, 17:20Jag har tänkt att springa Finalloppet för första gången. Skulle gärna vilja ha lite kommentarer om loppet. Vilken typ av terräng går loppet i? Är banan kuperad? Jag ska springa långa banan på 18,8 km, ungefär hur många deltagare brukar det vara?
Jag har tänkt att springa Finalloppet för första gången. Skulle gärna vilja ha lite kommentarer om loppet. Vilken typ av terräng går loppet i? Är banan kuperad? Jag ska springa långa banan på 18,8 km, ungefär hur många deltagare brukar det vara?
Quote from Lotta W on 18 September 2008, 20:05Banan går mestadels på grusade stigar, men det är ett trekilometersavsnitt i mitten som är trångt och ofta lerigt. Banan är ganska stundvis ganska kuperad. Hursomhelst är det ett av mina favoritlopp!
Banan går mestadels på grusade stigar, men det är ett trekilometersavsnitt i mitten som är trångt och ofta lerigt. Banan är ganska stundvis ganska kuperad. Hursomhelst är det ett av mina favoritlopp!
Quote from Funbeat user on 18 September 2008, 21:27Kul med lera och backar! Har tyvärr missat det här loppet tidigare trots att jag bor relativt nära (Jönköping). Brukar alltid känna mej sugen på mer efter Lidingöloppet så det passar perfekt.
Kul med lera och backar! Har tyvärr missat det här loppet tidigare trots att jag bor relativt nära (Jönköping). Brukar alltid känna mej sugen på mer efter Lidingöloppet så det passar perfekt.
Quote from ellen olsson on 18 September 2008, 21:32Finalloppet är kanon! Trevlig, varierad bana och lagom mycket folk.
Finalloppet är kanon! Trevlig, varierad bana och lagom mycket folk.
Quote from Funbeat user on 18 September 2008, 21:36Sprang denna förra gången. Som du kanske ser på banprofilen stiger det kraftigt efter ca 9,5 km. Och det är väldigt kuperat där ett tag. Tänkt dig stenar och rötter och sedan kraftigt uppför. Vissa avsnitt kunde inte jag springa utan fick dra mig upp i gr
Sprang denna förra gången. Som du kanske ser på banprofilen stiger det kraftigt efter ca 9,5 km. Och det är väldigt kuperat där ett tag. Tänkt dig stenar och rötter och sedan kraftigt uppför. Vissa avsnitt kunde inte jag springa utan fick dra mig upp i gr
Quote from Funbeat user on 19 September 2008, 10:26Sprang den korta banan förra året, tror att det blir den långa i år. Beror lite på hur jag känner mig efter LL.
Den korta banan är mestadels motionslingor förutom två avsnitt där det är gott om stenar, rötter, lera (förra året) och var stundals väldigt h
Sprang den korta banan förra året, tror att det blir den långa i år. Beror lite på hur jag känner mig efter LL.
Den korta banan är mestadels motionslingor förutom två avsnitt där det är gott om stenar, rötter, lera (förra året) och var stundals väldigt h
Quote from Funbeat user on 19 September 2008, 10:34Låter som ett jättefint lopp! Ska nog premiärspringa, då blir den långa rundan.
Ska man ha riktiga terrängskor, eller är det bara en kortare del av sträckan man har nytta av dessa?
Låter som ett jättefint lopp! Ska nog premiärspringa, då blir den långa rundan.
Ska man ha riktiga terrängskor, eller är det bara en kortare del av sträckan man har nytta av dessa?
Quote from Funbeat user on 19 September 2008, 11:19Jag hade nog rekommenderat terrängskor. Själv sprang jag i vanligt Asics skor. Läs gärna min blogg förra året.
Jag hade nog rekommenderat terrängskor. Själv sprang jag i vanligt Asics skor. Läs gärna min blogg förra året.
Quote from Lotta W on 19 September 2008, 14:26Jag har sprungit i "vanliga" löpningsskor utan problem, och sprungit hela vägen. Å andra sidan har jag aldrig haft något annat så jag har svårt att jämföra...
Jag har sprungit i "vanliga" löpningsskor utan problem, och sprungit hela vägen. Å andra sidan har jag aldrig haft något annat så jag har svårt att jämföra...