Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det kulor i grenen du syftar på?

Eller staken i fönstret..?;)

Min klubbs löparjacka har klubbloggan tryckt i reflexmaterial både på ryggen (i stort format) och på bröstet. Dessutom så är all reklam på jackan i reflexmaterial samt ett antal linjer (stripar) här och där på armar och utmed dragkedjan.

Jag lyser verkli

När vi diskuterar reflexvästar; har de (precis som vanliga "hårda" reflexer) ett bäst före datum så att säga? Min väst är några år gammal och jag upplever att bilister inte går ut särskilt mycket (om man jämför med dagtid). Funderar på om jag syns dåligt,

Susanne: Kanske både och? Reflexmaterial slits, vare sig det sitter fast i kläderna eller är löst; Men många bilister är en aning ovarsamma också.
Men fotlederna/vaderna; alla mina nya långa grejer har nån form av reflexdekorationer nertill, däremot skul

Jag kommer ihåg en diskussion om varför mottrafikanter i bil som körde om när det var möte, backkrön eller skymd sikt. Då fanns det en förespråkare som tyckte att de inte behövde visa hänsyn om cyklisterna körde i par.
Vederbörande hade ingen som helst f

Det finns ett citat i en gammal bok av Neil Stephenson, apropå att inte synas i trafiken. I översättning:

"-Det är farligt, grabben. Du är helt osynlig.
- Jag brukar bara låtsas att jag *inte* är osynlig. Jag låtsas att jag har självlysande kläder och at

BILD:http://www.newline.dk/images/thumbs/UserFiles/Image/Products/ff31bf32d4906be89e485ca2d5b1773f.jpg

Kör med denna. Riktigt skön om man jämför med "normala" reflexvästar

Micke är inte newlines väst ganska lik Craftvästen som jag försöker hitta ett alternativ till? Tyvärr är de lite svårt att hitta Newline i min lilla stad, men kanske en dag så vaknar denna hockeyfrälsta lilla stad upp och upptäcker att de efterfrågas mer

De är nog rätt lika. Har du rätt storlek då?