Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 15:19ok, nu har jag testat selen. Den gled upp irriterande mycket i början men de berodde på att jag hade spänt hängslena lite för korta, de drog upp bandet runt midjan efter ett antal försök att ställa in fick jag till de i alla fall. Lite lösare hängslen och
ok, nu har jag testat selen. Den gled upp irriterande mycket i början men de berodde på att jag hade spänt hängslena lite för korta, de drog upp bandet runt midjan efter ett antal försök att ställa in fick jag till de i alla fall. Lite lösare hängslen och
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 16:09Jadå, du syns! Grattis till ett bra köp 🙂
När du väl fått till inställningen så sitter den som ett smäck.
Jadå, du syns! Grattis till ett bra köp 🙂
När du väl fått till inställningen så sitter den som ett smäck.
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 16:31Tror nog att jag tillhör den mera paranoida gruppen löpare... (H)
men jag kör alltid med
-Crafts reflexväst (sitter perfekt och stör mig inte det minsta)
-Petzl Myo Xp som pannlampa
samt
-en blinkande nack-lampa som jag fäster i pannlampans batteripack
Tror nog att jag tillhör den mera paranoida gruppen löpare... (H)
men jag kör alltid med
-Crafts reflexväst (sitter perfekt och stör mig inte det minsta)
-Petzl Myo Xp som pannlampa
samt
-en blinkande nack-lampa som jag fäster i pannlampans batteripack
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 20:59Rock on Oscar. Som bilförare på små landsvägar älskar man paranoida löpare! Jag får hjärtsnörp varenda dag av alla osynliga fotgängare (gärna i bredd) och utan nån tillstymmelse till reflexer på vår ganska smala väg här hemma.
Blinkande bak är lagligt på
Rock on Oscar. Som bilförare på små landsvägar älskar man paranoida löpare! Jag får hjärtsnörp varenda dag av alla osynliga fotgängare (gärna i bredd) och utan nån tillstymmelse till reflexer på vår ganska smala väg här hemma.
Blinkande bak är lagligt på
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 23:48Hellre ett ljus för mycket än ett för lite, det säger jag nu.
Hellre ett ljus för mycket än ett för lite, det säger jag nu.
Quote from Funbeat user on 22 November 2009, 16:28Sen när är det olagligt att INTE synas? Desto mer desto bättre & uppskattas av alla trafikanter.
200 blinkningar per minut är frekvensen enligt lag vilket de flesta snabblinkande lampor ligger inne med.
Sen när är det olagligt att INTE synas? Desto mer desto bättre & uppskattas av alla trafikanter.
200 blinkningar per minut är frekvensen enligt lag vilket de flesta snabblinkande lampor ligger inne med.
Quote from Funbeat user on 22 November 2009, 17:02Jag gör som Jessie och Johanna! Gul reflexkoppel/sele som jag hade när jag red och hade häst funkar super! Har den både när jag springer och cyklar och den positiva bieffekten (som ni redan nämnt) är ju att alla tror att man är polis. 🙂
Jag "ärvde" äve
Jag gör som Jessie och Johanna! Gul reflexkoppel/sele som jag hade när jag red och hade häst funkar super! Har den både när jag springer och cyklar och den positiva bieffekten (som ni redan nämnt) är ju att alla tror att man är polis. 🙂
Jag "ärvde" äve
Quote from Funbeat user on 22 November 2009, 17:11Vilken sadel har du?
Vilken sadel har du?
Quote from Funbeat user on 22 November 2009, 17:32just sadeln har jag inte återanvänt på hojen som tur är... 😉
just sadeln har jag inte återanvänt på hojen som tur är... 😉
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 18:50Jag livar upp en nästan ett år gammal tråd.
Jag har äntligen fått tag på en R90 jacka, den gula med reflex!! Den Lingling ling visar. Jag letade som en galning hela förra vintern, slut överallt.
Jag livar upp en nästan ett år gammal tråd.
Jag har äntligen fått tag på en R90 jacka, den gula med reflex!! Den Lingling ling visar. Jag letade som en galning hela förra vintern, slut överallt.